Gå til innhold

Kjempebutikk åpner i dag

Anbefalte innlegg

Anyhow....

Var nå 80 stykkker ved åpningen. jeg var nummer 7 og fikk macroobjektiv nr 5. De hadde visst veldig få av denne, så alle er nok borte lenge før nettkundene får sjansen :ermm:

Håper de som vil ha seg en 60d har bedre hell :w00t:

Når var du der på morgen og var køen stor ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var der ca kvart på ni og da var det 4 stykker foran meg i køen, men jeg skjønte ikke at man kunne gå inn (og trodde jeg da var først) så jeg tok meg en runde og var tilbake ca ni og da ble jeg nr 7. folk kom jevnt og trutt, og vi første slapp til kvart på ti, slik at jeg var ferdig handlet klokka 10. gikk rundt i butikken og prøvde mitt nye objektiv på edderkoppene, og da var det en fyr som sa han var nr 80.. så da var det minst 80 der ved åpningen.

Lenke til kommentar

Terrariet er ikke allverden, men til fotobutikk å være er det jo fantastisk! de har to undulatlignende fugler, noen pinnedyr, to edderkopper, noen kakkerlakker, en miniskorpion og et like akvarie med div fisker og et par åler.. ikke verdens beste glass å ta bilde gjennom, men er jo langt mer enn man kan finne noe annet sted :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg vil jo anta at de ansatte på nettavdelingen har fått seg nye kontorer i sammenheng med den nye butikken. Ergo har nettbutikken/nettavdelingen fysisk flyttet! ;)

Hvor mange er det som jobber på FV's nettavdeling hvis de har outsourcet serverparken og driften av den?

I det hele tatt, så er det å snakke om å "flytte" en nettbutikk som noe relevant i denne sammenhengen, er strenget tatt bare vås.

Hvis serverparken (der dataene fysisk ligger), så merker ikke vi noe til det, da vi fortsatt bruker www.fotovideo.no som adresse.

Man kan også "flytte" nettbutikken ved å endre IP adressen til www.fotovideo.no. Men det merker vi heller ikke noe til da DNS serverene rundt om verdenen blir oppdatert.

Det eneste vi som nett-kjøper vil merke er når Fotovideo bytter navn, og dermed måendre fra www.fotovideo til noe annet. Såfremt de ikke omdirigerer den gamle adressen til den nye (som de sikkert da gjør).

At det er vås får stå for din regning, men forklar meg hva som skjer når et firma har nettbutikk og fysisk butikk i samme lokale så flytter de ut av dette lokalet og inn i nytt. Om de da bare flytter den fysiske butikken, må de da ikke leegge ned nettbutikken for dær er jo ingen igjen i de gamle lokalene .

Eller har du en annen forklaring .

Nei selvsagt er også nettbutikken og de som jobber dær flyttet sammen med resten , så får du kalle det for vås så mye du vil :cool:

Lenke til kommentar

At det er vås får stå for din regning, men forklar meg hva som skjer når et firma har nettbutikk og fysisk butikk i samme lokale så flytter de ut av dette lokalet og inn i nytt. Om de da bare flytter den fysiske butikken, må de da ikke leegge ned nettbutikken for dær er jo ingen igjen i de gamle lokalene .

Nei selvsagt er også nettbutikken og de som jobber dær flyttet sammen med resten , så får du kalle det for vås så mye du vil :cool:

Grunnen til at jeg mener at du prater vås, er at jeg mener du ikke skjønner hvordan en nettbutikk faktisk opererer. For meg så virker det som om du tror at et nettbutikk er en datamaskin og to-tre mennesker som steller med den. Og at de flyttes rundt sammen med bedriften.

Det er ikke slik man opererer en nettbutikk på Fotovideo sin størrelse.

Lenke til kommentar

Hverken fysisk flytt av lager, lagerpersonell, ip-adresse, hostingpartner eller serverlokasjon er noe spesielt å "feire" for en nettbutikk. Flytt av fysisk butikk eller redesign av website er.

Men - noe jeg har lært meg tidligere på akam er at det er dødfødt å forklare noe for noen som ikke vil forstå.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg mener at du prater vås, er at jeg mener du ikke skjønner hvordan en nettbutikk faktisk opererer. For meg så virker det som om du tror at et nettbutikk er en datamaskin og to-tre mennesker som steller med den. Og at de flyttes rundt sammen med bedriften.

Det er ikke slik man opererer en nettbutikk på Fotovideo sin størrelse.

Nei jeg tror ikke det,men de som mottar ordrene som kommer inn er flyttet i samme lokaler som de som motar kundene ved disken, ergo er begge flyttet , jeg fatter ikke at du ikke innser det .

Om en skal si de ikke har flyttet ford de leier server hos andre,ja skal vi da si at butikken heller ikke har flyttet ford regnskapet går til samme regnskapsfirma og de sitter jo dær de satt før :nei::nei:

Lenke til kommentar

De skulle åpnet et butikk lengre nord. Litt slisomt å kjøre til Oslo hver gang det er tilbud. Da blir fort en 70-200/4 veldig dyr alikevel :D

En tur til Oslo gjr deg jo en unnskyldning for å ta en road-trip og utforske objektivet og ta flotte bilder :thumbup:

Det er jo 10% avslag i nettbutikken på L-optikk, så denne gangen er det jo ikke alt for ille for de som bor vekke

Endret av Fotto
Lenke til kommentar

For å løse denne diskusjonen har jeg postet et spm på fotovideo sin facebook side og håper da å få svar der :thumbup:

Har sendt spørsmål om dette til FV og venter på svar.

Har fått svar på spørmålet om antall 70-200 på lørdag og det korrekte er 42 ikke 150 som oppgitt.

Lenke til kommentar

Nei jeg tror ikke det,men de som mottar ordrene som kommer inn er flyttet i samme lokaler som de som motar kundene ved disken, ergo er begge flyttet , jeg fatter ikke at du ikke innser det .

Om en skal si de ikke har flyttet ford de leier server hos andre,ja skal vi da si at butikken heller ikke har flyttet ford regnskapet går til samme regnskapsfirma og de sitter jo dær de satt før :nei::nei:

Det er ingen personer som sitter og mottar ordre fra en nettbutikk! :wallbash:

Ordren fylles ut av deg selv når du bestiller varen på nettet. Og du har vel ikke flyttet?

Lenke til kommentar

Det er ingen personer som sitter og mottar ordre fra en nettbutikk! :wallbash:

Ordren fylles ut av deg selv når du bestiller varen på nettet. Og du har vel ikke flyttet?

Jada og det går en robot rundt i de gamle lokalene og tar ut ordren og går en tur til lagret dær den pakker varen og sender den ut laugh.giflaugh.gif

Lenke til kommentar

Jada og det går en robot rundt i de gamle lokalene og tar ut ordren og går en tur til lagret dær den pakker varen og sender den ut laugh.giflaugh.gif

Nå er det faktisk lageravdelingen selv som printer ut ordrene, plukker varene, pakker de og sender de. Ikke butikk-ekspeditørene.

Og vi har ikke protestert mot at FV har flyttet lageret.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det faktisk lageravdelingen selv som printer ut ordrene, plukker varene, pakker de og sender de. Ikke butikk-ekspeditørene.

Og vi har ikke protestert mot at FV har flyttet lageret.

IKKE, jeg skrev vel tidligere at FV hadde flyttet fysisk butikk, nettbutikk og lager og at begge betjentes fra samme lager , å ro med knekte årer gir dårlig fremdrift :tease:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...