Gå til innhold

Iphone 4 som modem til pc


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har prøvd å lese meg opp på emnet, og på alle sider står det at du skal gjøre følgende for å bruke Iphone som modem:

 

Skru på Internett-deling:

 

Velg Innstillinger fra hovedskjermen

Trykk på Generelt

Velg deretter Nettverk

Trykk på Internett-deling

Aktiver Internett-deling

evnt: se videoblogg:

http://netcomiphone.no/2010/05/05/iphone-som-modem-p-mac-eller-pc/

 

 

Problemet på min telefon er at jeg ikke får opp noe valg som å aktiverer internett deling.

Jeg har abbonent ifra tele2.

 

Håper noen kan hjelpe meg. :)

Endret av NoWaX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Operatøren kan såvidt jeg vet styre dette, så det kan hende Tele2 ikke lar deg bruke telefonen som modem.

Skal ikke være noen slik nazi-regime her i Norge som i USA.

 

Men litt rart at du ikke har det valget da. Har du oppdatert telefonen til siste firmware? Tror den muligheten kom i en av de senere oppdateringene?

Lenke til kommentar

Problemet ligger ikke hos tele2.

Har ringt dem og hørt om de har noen restriksjoner for modembruk knyttet til iphone og øvrige telefoner, men det hadde de ikke.

 

Har nullstilt nettverksinntilgene og oppdatert alle nyeste opperatør innstillinger.

Men da ingen lønsning på problemet.

 

Noen andre forslag??

Endret av NoWaX
Lenke til kommentar

Det eneste du kan gjøre da er å gjenopprette telefonen, og da aller helst gjenopprette som ny enhet. Du kan forsøke å gjenopprette fra sikkerhetskopi, men om det ikke går da heller så bør du i tillegg gjenopprette som ny enhet, for å være sikker på at du får luket vekk eventuelle sykdommer som ligger og lurer i softwaren.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du må angi APN for internettdeling før den kan dele nett. Fungerer ikke selv om du kan bruke mobilnett på telefonen.

Innstillinger > Generelt > Nettverk > Mobildatanettverk. Nederst står punktet "Internett-deling", og for Tele2 skal det stå følgende:

APN: internet.tele2.no

Brukernavn: blank

Passord: blank

 

Ja, jeg deler nett med Tele2.

Endret av Marius E
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...