Gå til innhold

ny pc, budsjett 10k, intel

Anbefalte innlegg

pcen min er skrap og jeg er på jakt etter en ny en, budsjett ca 10.000kr, god skjerm som ikke griller øynene er ønskelig.

jeg har bestemt meg for intel, amd er out of the question, jeg ramser deler nedover jeg har tenkt og kjøpe. nettverkskort, mus, harddisk, tastatur har jeg fra før.

jeg lurer på om noen har noe og føye til her eller bedre forslag til deler jeg bør kjøpe.

Prosessor - 1 x Intel Pentium 4 2.6 GHz ( 800 MHz ) - L2 512 kB - Boks

pris: 2025kr

ATI Radeon 9700, 128M DDR DVI-I TVO

(sapphire, Grafikkort)

Pris 2062kr

Flatron 995FT 19´ (Så længe lager haves)

(LG, Monitor)

Pris: 2620kr

ASUS P4P800 - Hovedkort - ATX - i865PE - LAN EN, Fast EN, Gigabit EN

Pris: 1204kr

dette kjøper jeg ifra www.itbutikken.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk prisene i prisguiden til Hardware (her) .. mulig du kan spare noen lapper på det!

Crative er ok til vanlig bruk men håpløst til proff bruk,,men da snakker vi en HELT annen prisklasse!

Lykke til.

Lars

Lenke til kommentar

jeg sjekker ut prisguiden med en gang, men det som er tricky med den er at den ikke viser hvilken butikk som har flest varer billigst.

digital pianoet bruker jeg på fritida og ikke til proff bruk, det holder med basic funksjoner som å recorde på pcen og konvertere til noter.

Lenke til kommentar

på www.itbutikken.no fant jeg alle varer jeg var på jakt etter, www.home.no/victork/weebillig.JPG , screenshot av handlekurv og det jeg planlegger og kjøpe. jeg glemte og komprimere så den er på 160 KB...

eneste minuset er at det er uker til noen av varene er på lager, og erfaring sier det er 1-2 uker fra pc kommer i posten til den kan brukes til noe annet enn dyrt byggesett med bios :p .

jeg vil ha dual ddr ram på tilsammen 512mb, den må være rask og være oc vennlig selv om jeg er skikkelig noob overklokker, jeg vil helst ikke vente 2 uker på å bestille fordi bare minnet ikke er på lager.

Lenke til kommentar

Ser greit ut dette! Jeg veit ikke om hk støtter 800FSB (har ikke handla Intel HK på 10år) så sjekk det! Minne: Gail skal være overklokkings dyktig minne men titt litt rundt på forument og hent inn tips. 2 uker på webshop = alt fra 6mnd til aldri!!!

Lars.

Lenke til kommentar
oki, da blir det den rambrikken og chieftec dragon sølv farget kabinett ifra komplett og alt det andre ifra itbutikken. pris tett under 11000kr, takker for hjelpen folks  :smile: .

Det burde holde med et chieftec miditower. Fulltoweret er jo ENORMT! da bør du i tillfelle kjøpe ekstra lange idekabler. Iallefall etter hva jeg har ierfart med chieftec. Har miditoweret selv og de idekablene som fulgte med hovedkort og brennern var så vidt lange nok.

Lenke til kommentar

Ville kjøpt 875P chipset istedet men det er vel litt sent nå? Har og en kompis som har fått søppelservice hos ITbutikken... De sendte ham defekt HK, og han brukte godt over en måned på å få nytt...

Lenke til kommentar

nå kom det enormt med respons :smile: .

f4en, i865 koster 900kr og er bare noen få prosent tregere enn i875, så det blir i865 jeg kjøper. trist å høre om han vennen, men jeg tror han bare var ganske uheldig.

mr.devil, visste ikke om den butikken, nå sparer jeg noen hundrelapper og litt venting ved å kjøpe ifra de istedenfor komplett, de har billig i865 hk og jeg sparer frakt, mange takk :D .

lperik, jeg har brukt bigtower i noen år nå så jeg er obs på de tingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...