Gå til innhold

Er AKAM kjøpt av canon

Anbefalte innlegg

Begynner å lure på om AKAM og diverse andre fotoblader og nettsteder er kjøpt av Canon. Liveoppdateringer fra pressereleaser og ekstra omtale av produkter mens andre blir mer eller mindre oversett.

Nikon hadde i dag en pressekonferanse om nye produkter mens Sigma lanserte et nytt kompakt i går.

Hvilke andre produsenter og produkter har blitt neglisjert av den korrupte fotopresse. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke tall på hvor mange ganger Akam har blitt anklaget for å være kjøpt og betalt av Nikon...

Men nå skal det sies at Canon-nyhetene fra denne uken i det minste er interessante, i motsetning til Nikon-lanseringen. En håndfull nye kompaktkameraer fra en produsent som stort sett er elendig til å lage kompaktkameraer fortjener ikke akkurat de store overskriftene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vil vel ikke akkurat kalle meg fanboy, men det er vel ofte det man blir kalt når man blir kalt når man blir irritert over dekningen av enkelte merker og gjelder ikke bare Akam. ;)

Har utstyr fra både Nikon, Canon og Minolta. Same shit different names. ;)

Hva som er interressante nyheter er vel ganske individuelt, for meg var igrunn hverken Canon eller Nikon nyhetene spesielt interresante i forhold til Sigma.

Lenke til kommentar

Canon burde ha penger nok til å markedsføre sine nye produkter .

10 millioner solgte EF objektiver på 13 mnd , da har de sikkert til salt i maten .

Mye penger bruker de på reklame , noe som er naturlig å gjøre for de som er markedsledere .

Akam er neppe kjøpt av Canon , siden det er så få brukere / lesere av nett stedet .

Men jeg tviler ikke på att større nettsteder kan være kjøpt på en eller annen måte av Canon og andre .

Det er ikke så vanskelig å finne ut hva omsettningen til div selskap er .

Hvor mye penger det er snakk om er det vanskeligere å forholde seg til , siden tallene er så store .

Men det er lett å skjønne hva store selskap kan oppnå med ulovlig reklame .

Litt penger under bordet til ett nettsted som tester foto utstyr feks .

De får lurt inn noen få setninger , negative sådanne , om konkurentene .

Eller de unnlater å skrive noe negativt om sitt egen produkt .

Det er svært lite som skal til , for å få salgskurvene til å gå oppover .

Men alt blir bare spekulasjoner , ingen vet noen ting , ingenting kan bevises .

Det er det som er det fine med å ha mye penger , ALT kan kjøpes :)

Lenke til kommentar

Synes Akam er ganske så nøytrale.

Og selv om jeg ikke liker å innrømme det, kan godt forstå at de bruker litt ekstra spalteplass på denne ukens Canon nyheter. De var faktisk interesante å lese om i motsetning til hva Nikon holder pressekonferanse om nå. Men, jeg er da heller ikke interesert i kompakt kameraer.....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...