Bender Rodriguez Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Så en ideel laptop for deg, har innganger for DVI, HDMI og VGA? Da vil jeg nok heller drasse rundt på tre overganger, som brukes til den ene inngangen i maskinen min. Dersom det var Mac som hadde flere utganger og vanlig PC som måtte bruke adapter, er jeg temmelig sikker på at du hadde hyllet Mac for dens gode tilkoblingsmuligheter og fnyst av tanken på å drasse rundt på flere idiotiske adaptere... I tillegg til at en Mac er svært dyr på forhånd, gjør det ikke akkurat saken bedre at man må punge ut 250 kroner til for å kunne koble Mac'en til en TV, og ytterligere 250-300 kroner for et adapter slik at man får koblet Mac'en til en prosjektor eller ekstern skjerm. Da gleder jeg meg heller over at min laptop har en eller to ekstra utganger som gjør at jeg slipper disse fordyrende adapterne som har en lei tendens til å gjemme seg når man behøver de... Hvor får du prisene dine fra? Min kosta 149,- Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Får dem helt ned i 80kr, med mindre man må kjøpe dem i Norge. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 En eller to ekstra tilkoblingsmuligheter vil si minst 2-3 ganger så mye plass som blir brukt inni maskinen. Personlig foretrekker jeg bare en tilkoblingsmulighet og at maskinen min ikke er tjukk, men greit for meg om andre har andre prioriteringer. Uansett, Apple er ikke alene om DisplayPort, det er en VESA-standard og flere og flere produsenter inkluderer nå DisplayPort, både i bærbare datamaskiner og i skjermer og prosjektorer. Jeg tror det var smart av Apple å satse på DisplayPort fremfor DVI eller HDMI, men bare fremtiden har fasiten. Og hvordan klarer andre produsenter å inkludere flere porter på samme størrelse enheter eller mindre? Beklager, kjøper ikke argumentet ditt. 2-3 ganger så mye plass som blir brukt inni maskinen på en eller to ekstra tilkoblingsmuligheter? Bullshit, kort og godt. Og til de som kommenterer pris på adaptere. Beklager. Jeg tok feil. De koster rundt 160-180 kroner på Apple-sidene. Uansett, jeg hater ledninger. Hater å ha de slengende i hytt og pine. Og bruk av adaptere mener jeg er meningsløst. Det var sånt jeg hadde på min Thinkpad for 10 år siden for å ha mellom express-kortet og nettverkskabelen. 1 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Ja, det er rart med det. Enkelte liker å drasse rundt på alskens adaptere for å være sikker på at man skal kunne koble seg til det utstyret som eksisterer rundt om, mens andre synes det er greit at det er integrert i enheten slik at man slipper å stå der å se dum ut, slik den stolte eier av en Mac ble, da hun skulle holde foredrag hos oss. Hun hadde ganske enkelt glemt adapterene sine på kontoret og siden hennes dyrebare Mac ikke støtter verken, HDMI, VGA eller DVI, så gikk det i vasken gitt. ^^ Jeg må si det er litt komisk ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå