Paal Harald Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Schneider-Kreuznach og Carl Zeiss blir med i fellesskapet. Les mer Lenke til kommentar
# offline Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Sjekk dette; http://dpreview.com/news/1102/11020905olympuszuikomockup.asp Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Jeg håper dette betyr flere gode objektiver til mFT, foreløpig har det ikke vært så mye aktuelt for meg utover det panasonic og olympus har levert. AtW Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Nei. Har fremdeles bare 20mm pannekaken til mitt GF-1, i mangel av noe annet jeg har lyst på av mFT-objektiver... Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Breaking news! Sigma har også annonsert at de joiner både microFourThirds og Sony E. Kilde Endret 9. februar 2011 av kiskogl Lenke til kommentar
dags Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Hurra! Endelig skjer det noe gledelig for kundene. Flere som slutter seg til betyr flere alternativ og bredere utvalg av produkter, mindre monopol, større konkurranse og forhåpentligvis bedre priser. Dette er bra! Lenke til kommentar
kaian Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Ooooh, der rykket foveon i 43 plutselig mye nærmere Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Ooooh, der rykket foveon i 43 plutselig mye nærmere Det er vel bare å se å få solgt unna alt som ikke er µ-43 nå ... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Det er vel bare å se å få solgt unna alt som ikke er µ-43 nå ... ..Og finne en 50mm til desember.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Det er vel bare å se å få solgt unna alt som ikke er µ-43 nå ... ..Og finne en 50mm til desember.. 43-optikken kan jeg jo beholde ettersom jeg har adapteren. Og det er to 50mm jeg kan bruke i dag med den adapteren (Sigma 50mm f/1.4 og Olympus 50mm f/2). Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Breaking news! Sigma har også annonsert at de joiner både microFourThirds og Sony E. Kilde Hmm, virker som de tenker å ha samme ojektiver på E og mFT, det er jo ikke så bra for mFT. AtW Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Hmm, virker som de tenker å ha samme ojektiver på E og mFT, det er jo ikke så bra for mFT. Hvorfor ikke? Bildesirkelen må være litt større, som indikerer marginalt større objektiver, men utenom det, vil det vel være greit? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Bildesirkelen må være litt større, som indikerer marginalt større objektiver, men utenom det, vil det vel være greit? Det er jo bare en fordel for µ-43 - mindre vignettering. Ettersom både E-system og m-43 er speilløse systemer med kort registeravstand, så er det snakk om relativt små objektiver. Nå er det bare å håpe på noen spennende saker og ikke masse billig-ræl. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Hmm, virker som de tenker å ha samme ojektiver på E og mFT, det er jo ikke så bra for mFT. Hvorfor ikke? Bildesirkelen må være litt større, som indikerer marginalt større objektiver, men utenom det, vil det vel være greit? Halve poenget med mFT er at det er mindre enn vanlige DSLR sånn jeg ser det. Større objektiver enn nødvendig er en vesentlig ulempe. AtW Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Hmm, virker som de tenker å ha samme ojektiver på E og mFT, det er jo ikke så bra for mFT. Hvorfor ikke? Bildesirkelen må være litt større, som indikerer marginalt større objektiver, men utenom det, vil det vel være greit? Og ikke minst får man en crappy vidvinkel på normalzoom-objektiver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg