Gå til innhold

Nook Color - fattigmanns Galaxy Tab?


jevel

Anbefalte innlegg

Sånn bare for å svare på spørsmålet i emnetittelen med en gang: Nei; Nook Color kan ikke måle seg med Galaxy Tab.

 

Men...

 

Det er sånn som den fungerer når man pakker ut den. Med en gang man begynner å modifisere litt så blir alt så meget bedre.

 

Clockwork Recovery, autoroot og Froyo / Honeycomb har allerede blitt lansert til den, og du velger selv om du vil kjøre en form for dualboot der du kjører uoriginalt fra SD-kort. Jeg har testet stock ROM med root og en del tillegg, installert Froyo og Honeycomb fra minnekort.

 

Utseendet på Honeycomb er meget bra. Funksjonaliteten likeså. Desverre støttet ikke den ROMen jeg fant maskinvaren fullt ut, slik at dette blir et dårlig substitutt til daglig bruk. I tillegg slet jeg med å installere applikasjoner.

 

Froyo installert på intern MMC er derimot så godt som klart for gata.

 

Jeg legger ved noen skjermgrabber fra seansen.

 

post-11658-0-13548700-1297209737_thumb.png

post-11658-0-51350100-1297209778_thumb.png

 

post-11658-0-76574200-1297209787_thumb.png

-KJ

post-11658-0-85013300-1297209806_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei, akkurat bestilt denne fra ebay og gleder meg til fiklingen framover. Av det jeg har sett virker det som du får særlig god HW kvalitet mtp pris. Tror jeg kommer til å like størrelsen iforhold til ipaden og notion ink adamen får drøyes litt :/

 

Blitt godt kjent med android via mobil, men lurer på hvordan bruken føles på NC med root, hakkete eller noe? Litt bekymret for sirup følelsen. Honeycomb kjøres altså glatt?

 

Grei batteritid?

 

Tips på hva jeg bør gjøre først etter ankomst?

 

Lars

Lenke til kommentar

Hei der. Har du fått vidunderet i hus?

 

FroYo kjører ganske så pent fra eMMC og HC stort sett uten hikk. Kommet en oppdatert versjon for installasjon nå som rydder unna en del småbugs.

 

I tillegg kommet CyanogenMOD v.7 med daily builds til den. Ikke rukket å teste enda, men av erfaring er dette meget bra saker.

 

Batteritiden er god synes jeg.

 

Førstepri etter ankomst er å lagre unna et image av stock MMC slik at du kan fikle som du vil uten å være redd for problemer. ;)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Nja. Den koster jo nesten det dobbelte av en Nook, da. Det var prisen som var det store preet til Nook. Specsmessig er den lite å skrive hjem om.

 

Når det er sagt så kjører jeg min CPU stort sett på 1200 MHz da den er svært villig til å klokke.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Nja. Den koster jo nesten det dobbelte av en Nook, da. Det var prisen som var det store preet til Nook. Specsmessig er den lite å skrive hjem om.

 

Når det er sagt så kjører jeg min CPU stort sett på 1200 MHz da den er svært villig til å klokke.

 

-KJ

 

Ok! Jeg trodde de var omtrent like i pris, og konkurrerte på like vilkår ;-)

 

Ser at Nook går for $250 +- på Ebay. Med moms og toll og frakt og stort og smått, blir ikke det drøye 2000 kr til Norge?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Fått meg Nook Color jeg også men sliter noe voldsomt med å få lagt inn skikkelig Android :/

 

Jeg fulgte denne guiden: http://www.youtube.com/watch?v=88qRbLLEAPQ&annotation_id=annotation_715504&feature=iv

 

Har prøvd med nyeste CM7 releasen, siste nightly, og den han bruker i videon.

 

Hva feiler hos meg?

Vel, jeg installerer CM7, deretter Google Apps pakken, og deretter restarter. Etter restart får jeg feilmelding på skjermen "Installation failed" (Merk: Dette er Barnes & Nobel sin feilmelding)

 

Kan det være minnekortet som er ubrukelig?

 

Trenger sårt hjelp :(

 

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...