Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Treg torrent download etter bytte av ruter

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått veldig lave download hastigheter etter at jeg bytte ut den gamle ruteren min ( Netgear WPN 2.4 ) med en Asus RT-N16.

har flashet den med dd-wrt firmware, siden original fw var veldig ustabilt.

har forwarded port, men er likevel oppe i kun 150 kb/s i motsetning til mine gamle 1,6 MB/s :(

noen som vet hva jeg skal gjøre? :ermm:

edit: er koblet til ruteren med kabel, og har en 15mbps linje.

editedit :p : er nå oppe i 500, vet ikke hvorfor, men vil gjerne opp på 1,6 igjen :(

skal la pc'en stå på inatt og se om jeg kommer opp dit i løpet av natten..

Endret av Lasse94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Tester du ok med f.eks. Utorrents inebygde testert for portforwarding?

- Er det kun torrents du savner hastigheten på?`Dvs. får du akkurat det du skal ha på vanlige hastighetstester f.eks. tptest.se ?

I så fall så er jo torrents ikke akkurat noen god målestokk for hastighet. Selv for torrenter med mange seedere er det ingen garantier for å nå sin maks downstream. Ha det ihvertfall med i tankene når du tester. Ved mindre f.eks. en kamerat kan oppnå maks hastighet i løpet av sekunder på samme torrent mens du snegler av gårde på en brøkdel av maks i timesvis så er det vanskelig å bruke torrents hastighet for å konkludere stort iforhold til hastighet.

-Stigma

Lenke til kommentar

fikk 12,9 mbps på tptest.se, noe som jeg er ganske sikker på ater mer enn 540 kb/s, hvilket gjennomsnittfarten på torrenten min var..

noen ide om hva jeg skal gjøre videre? jeg har ikke kommet opp i noen god hastighet på noen av torrentene mine i det siste..

Lenke til kommentar

Fra den målingen skal du kunne se noe sånt som 1,3Mbit/sek maksimalt på en "perfekt" torrent.

Vær forsiktig med å blande kb/sek og Kb/sek (sistnevnte er 8 ganger mindre enn førstnevnte).

Test med denne f.eks:

http://releases.ubuntu.com/maverick/ubuntu-10.10-desktop-amd64.iso.torrent

Denne makser jeg linjen min på (ca 2Mbit/sek) akkurat nå ihvertfall, og den vil sansynigvis gi (relativt for en torrent) gode måleresultater å sammenligne mot.

Dette er selvfølgelig en lovlig nedlasting forøvrig, fra ubuntus egen nettside.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...