Lasse94 Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Hei! Har fått veldig lave download hastigheter etter at jeg bytte ut den gamle ruteren min ( Netgear WPN 2.4 ) med en Asus RT-N16. har flashet den med dd-wrt firmware, siden original fw var veldig ustabilt. har forwarded port, men er likevel oppe i kun 150 kb/s i motsetning til mine gamle 1,6 MB/s noen som vet hva jeg skal gjøre? edit: er koblet til ruteren med kabel, og har en 15mbps linje. editedit : er nå oppe i 500, vet ikke hvorfor, men vil gjerne opp på 1,6 igjen skal la pc'en stå på inatt og se om jeg kommer opp dit i løpet av natten.. Endret 9. februar 2011 av Lasse94 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 - Tester du ok med f.eks. Utorrents inebygde testert for portforwarding? - Er det kun torrents du savner hastigheten på?`Dvs. får du akkurat det du skal ha på vanlige hastighetstester f.eks. tptest.se ? I så fall så er jo torrents ikke akkurat noen god målestokk for hastighet. Selv for torrenter med mange seedere er det ingen garantier for å nå sin maks downstream. Ha det ihvertfall med i tankene når du tester. Ved mindre f.eks. en kamerat kan oppnå maks hastighet i løpet av sekunder på samme torrent mens du snegler av gårde på en brøkdel av maks i timesvis så er det vanskelig å bruke torrents hastighet for å konkludere stort iforhold til hastighet. -Stigma Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 fikk 12,9 mbps på tptest.se, noe som jeg er ganske sikker på ater mer enn 540 kb/s, hvilket gjennomsnittfarten på torrenten min var.. noen ide om hva jeg skal gjøre videre? jeg har ikke kommet opp i noen god hastighet på noen av torrentene mine i det siste.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Fra den målingen skal du kunne se noe sånt som 1,3Mbit/sek maksimalt på en "perfekt" torrent. Vær forsiktig med å blande kb/sek og Kb/sek (sistnevnte er 8 ganger mindre enn førstnevnte). Test med denne f.eks: http://releases.ubuntu.com/maverick/ubuntu-10.10-desktop-amd64.iso.torrent Denne makser jeg linjen min på (ca 2Mbit/sek) akkurat nå ihvertfall, og den vil sansynigvis gi (relativt for en torrent) gode måleresultater å sammenligne mot. Dette er selvfølgelig en lovlig nedlasting forøvrig, fra ubuntus egen nettside. -Stigma Endret 9. februar 2011 av Stigma Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Takker for svar! funket bra den torrenten så tipper alt er som det skal ang. det med kb/sek og Kb/sek, det ene er kilobyte per sek, imens det andre er? Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Takker for svar! funket bra den torrenten så tipper alt er som det skal ang. det med kb/sek og Kb/sek, det ene er kilobyte per sek, imens det andre er? Den andre er kilobit. http://no.wikipedia.org/wiki/Kilobyte Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Det er vel B'en som er forskjellig. B for bytes og b for bits..? kB = kilobytes kb = kilobits Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Det er vel B'en som er forskjellig. B for bytes og b for bits..? kB = kilobytes kb = kilobits Du har helt rett, det er jeg som feilkoblet i hodet når jeg skrev svaret. b for bits, B for bytes. Jeg skylder på akutt søvnmangel -Stigma Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 jaja, da skjønner jeg ble litt usikker på stor og liten k Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 jaja, da skjønner jeg ble litt usikker på stor og liten k Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Stor K er Kelvin (temperatur) og skal derfor ikke brukes til å angi hastighet :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå