piacathrin Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 hei! noen som også har tenkt å søke seg inn på arkitekt-studiet i Århus til høsten? Jeg sitte med hjemmeoppgaven og lurer på om det er andre der ute som gjør det samme. Lenke til kommentar
SGG Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Hei! Jeg gjør! Hva vil du diskutere? =) Lenke til kommentar
piacathrin Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Tolker du det som om at vi skal benytte tredimensjonal sikrel, trekant og kvadrat som da blir sylinder, pyramide? og kube. jeg er litt usikker på om jeg skal bruke en trekantkube eller en pyramide, om du sjønner? er det første gangen du søker? Lenke til kommentar
SGG Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Det er første gang eg søker i danmark, søkte i Oslo i fjor, kom inn på opptaksprøve men ikke lenger. Jeg har tolket det som om vi skal bruke kube, pyramide og kule.. men nå ble jeg litt i tvil :S Er det første gang du søker? Lenke til kommentar
piacathrin Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Ja okey. i oppgaven står det jo, sirkel, trekant og kvadrat, reises i høyden. Så jeg er virkelig i tvil, men jeg haller mot pyramide. Ja det er første gang jeg også søker til danmark. søkte også i oslo i fjor, og kom også til skoleoppgaven men ikke lenger :S Føler min "oppstilling" er litt for enkel på en måte, jeg vet ikke hva de forventer osv. hvilket mateiale bruker du? jeg har bare jobbet med papir så langt.. Lenke til kommentar
SGG Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Forresten vet du om man kan sette figurene oppå hverandre? placeres frit... ? Lenke til kommentar
SGG Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Den vil jo bli enkel uannsett, så lenge man ikke bruker 100 figurer da Jeg bruker litt tynn papp, lett å ta feil av oppgaven, må lese den mange ganger. hvor mange figurer bruker du? =) Lenke til kommentar
piacathrin Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 jeg går ut i fra at vi kan legge de opp på hverandre, da det står i oppgaven: med og uten kontakt med hverandre jeg bruker ca 10 figurer. du? Lenke til kommentar
SGG Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Jeg også bruker ca. 10 + /- Er glad for at det er en såpass ukomplisert oppgave. Men det er vanskelig på sammetid. Prøver å bla i litt blader for å få litt innput Hva synes du om opptaksprøven på aho ? Lenke til kommentar
piacathrin Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Ja samme her har den komt ut? trodde den ikke kom før 1.april jeg. Endret 9. februar 2011 av piacathrin Lenke til kommentar
SGG Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Tenkte på skoleoppgaven. Hjemmeoppgaven til AHO kommer vel 1. april..? Lenke til kommentar
piacathrin Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 aha! der fikk jeg litt fnatt, trodde jeg hadde missforstått. hehe skoleoppgaven synest jeg var vanskelig med tanke på det materiale vi hadde til rådighet.. jeg gjorde det ikke bra der, og jeg skjønner hvorfor jeg ikke kom inn. hvor mange poeng fikk du? jeg fikk 80 og noe.. Lenke til kommentar
SGG Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Med 80 poeng hadde du vel vært inne? Veldig svevende oppgaver synes jeg, tror ikke dem er sånn i danmark. Snakket med noen der som gikk i danmark, å dem sa det var lettere å komme inn i danmark.. Har du tenkt å ta Århus som første valg? Kjenner du noen der kanskje, vet noe om skolen? Er usikker på om jeg skal ta Århus eller Kjøben... :/ Lenke til kommentar
piacathrin Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 nei jeg kom ikkje inn.. det meste var vel 120poeng.. trur det var et veldig høgt nivå. ja det synest jeg også, og litt uklart hva det faktisk spurte om. jeg har tenkt og ta århus som første valg, siden jeg kjenner ei som går det nå. hun kom inn nå i høst. men jeg er litt fristet til å ta kjøben som 1 valg.. jeg har aldri vært på noen av plassene så jeg vet ikke. har fått inntrykk av at skolen i århus er bra, og hun som jeg kjenner stortrives. Lenke til kommentar
SGG Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Eg har alltid syns Århus er en fin by, men tenker det er mest praktisk å bo i Kjøben.. Huff tror jeg må ta elle melle på hvor jeg sender det inn Nå ble det seint her, vi får holle kontakten. Krysser fingrene for oss begge Lenke til kommentar
piacathrin Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 hehe, ja! vet du om det er noen av plassene det er enklest og komme inn? Lenke til kommentar
Anseth Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Bare så dere ikke går på en blemme Grundfigurerne, cirkel, kvadrat og trekant, rejses i højden, betyr at de skal ha den samme formen bare 3d istedenfor 2d. Altså en kube, sylinder og en trekant i reist form, hva nå enn det kalles. Ikke en pyramide! Lenke til kommentar
piacathrin Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Okey, tusen takk! det er det jeg har laget i min modell så langt, men jeg ble bare veldig usikker skal du også søke eller? Lenke til kommentar
Anseth Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Er litt standard de danske hjemmeoppgavene å gjøre deg forvirret, med masse tekst og smådetaljer som man blir gal av. Nope slipper det, kom inn ifjor Lenke til kommentar
piacathrin Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Hehe, ja jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har lest oppgaven. Så bra! går du i Århus eller København? liker du deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå