Caden2a Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Har et lite problem når jeg spiller spill "som krever litt mer" som Rainbow Six - vegas 1/2, fifa 11, osv osv... Når jeg har spilt i 5-10 minutter får jeg svart skjerm, og må ta svenskeknappen (og da starte på nytt med andre ord). Dette skjer kun med "spill som krever litt mer", for hvis jeg prøver hl, blue shift, cs eller noe andre gamle spill, skjer ikke dette.. Noen som kan forklare meg hvorfor dette skjer? Begynner å bli veldig irriterende. Husker ikke om det var sånn før jeg la inn win 7 da jeg har hatt det inne en god stund nå, men har prøvd å oppdatere chipset drivere og skjermkortdrivere uten at dette hjelper. På forhånd: TAKK! Hardware: Hovedkort --> Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI CPU --> AMD Athlon 64 X2 4200+ 2,2 GHz Socket AM2 Skjermkort --> PowerColor Radeon X1950 PRO 512 MB GDDR3 OS --> Windows 7 Home Premium Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Det kan jo tyde på flere ting : 1 : Problemer med psu : Spill som krever mer av systemet i form av watt vil over tid føre til at psu'en blir overbelastet og dermed ikke greier å levere stabil strøm, noe som fører til at gpu henger seg. 2 : Problemer med kjøleløsningen på enten cpu eller gpu. 3 : Problem med systemminnet. Det som kan gjøres er å ta en stresstest av cpu med feks Prime95 (bruk versjonen som kan ta flere kjerner) er pcen stabil da sørger du for å ta en test på skjermkortet med Furmark (vær obs på at kortet kan svikte helt med bruk av dette programmet om det er defekt) og funker dette tar du en test av minnet med memtest86. Kom gjerne med mer info angående spesifikasjoner på psu. Endret 8. februar 2011 av Malvado Lenke til kommentar
Caden2a Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Tusen takk for svar. Skal ta og få tatt de testene. PSU er en MIST 800 w. http://www.microplex.no/Avdelinger/Datakomponenter/Str%C3%B8mforsyninger/ATX/700W-999W/MIST,-800W,-avtagbare-kabler-Japanske-kondensatorer,-kabel-kit-inkl-34885.aspx <-- linken.. Hadde en 650 watt før uten at det var noe problemer... hmm.,. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå