fotogigen Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 en morgen tur forrige helg.ikke mye snø her nå. 4 Lenke til kommentar
madzen Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Detta var et stykk godt bilde! Exif? =) Lenke til kommentar
Itw Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Er det hardt skarpet opp? Syntes kantene ser snodig ut eller er det bare meg? Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Horisonten ser ørlite skjev ut, stemmer det? Eksponeringen er grei. Ingen utbrente høylys og ingen detaljer borte i skyggene. Dette er et motiv med et forholdsvis bredt toneomfang og det hadde vært lett å bomme på eksponeringen her. Ser at du har måttet legge på et lag med multiply? blend mode for å gjøre himmelen mørkere. Du har imidlertid ikke fått til overgangene helt og det ligger igjen en mørk rand enkelte steder og overgangene ser ikke helt naturlige ut. Det er forholdsvis store arealer med ganske hektisk/kaotisk gress i nedre venstre bildekant. Jeg ville croppet vekk mye av det da jeg synes at det ikke tilfører bildet noe og det ødelegger likevekten i bildet. I tillegg er det en gammel bålplass i dette området som jeg ikke synes noe særlig om. Jeg liker godt plasseringen av steinformasjonen i høyre bildekant. Denne fungerer meget godt som ankerpunkt og kanskje også som POI i seg selv, da med en annen crop/komposisjon. Alt i alt har du et greit utgangspunkt i dette motivet, men jeg synes ikke du er helt i mål med utførelsen. Kanskje portrettformat hadde kledd dette motivet bedre? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Horisonten ser ørlite skjev ut, stemmer det? Det stemmer nok, tror jeg Alt i alt har du et greit utgangspunkt i dette motivet, men jeg synes ikke du er helt i mål med utførelsen. Kanskje portrettformat hadde kledd dette motivet bedre? Tror også det hadde gjort seg som et panorama-bilde, hvis det er nok interessant horisont og hente på venstre side. I det store og hele synes jeg TS har lykkes veldig bra, stå på Endret 9. februar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 Takk for utfyllende og konstruktive kommentarer! eg trudde eg hadde rettet horisonten.. den er litt skeiv ja, ser det nå når dere sier det! Lenke til kommentar
Nikona Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Tror ikke det er horisonten som er skjev. Men fjell i venstre del av bildet og sjø i høyre får det til å se sånn ut. Så en oppretting mer enn det som eventuellt er gjort vil få fjellene til å ligge like lavt som sjøen, stemmer ikke det? Jeg har ikke noen god skjerm til å se bilder på, så farger og finesser kan jeg dessverre ikke gi noen god tilbakemelding på. Lenke til kommentar
To be honest Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Horisonten er skjev. Bortsett fra det så er det et knallbilde:) @Nikona "fjellene like lavt som sjøen" Hva er det du snakker om? Horisonten heller mot høyre og hvis bildet skulle vært rettet opp så må det tiltes mot venstre. Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 Takk for kommentarer, horisonten er litt skjev. eg ser det no,men det er jo en bagatell som er løst på 5 sekund.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå