Gå til innhold

BK, februardag.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Horisonten ser ørlite skjev ut, stemmer det?

 

Eksponeringen er grei. Ingen utbrente høylys og ingen detaljer borte i skyggene. Dette er et motiv med et forholdsvis bredt toneomfang og det hadde vært lett å bomme på eksponeringen her. Ser at du har måttet legge på et lag med multiply? blend mode for å gjøre himmelen mørkere. Du har imidlertid ikke fått til overgangene helt og det ligger igjen en mørk rand enkelte steder og overgangene ser ikke helt naturlige ut.

 

Det er forholdsvis store arealer med ganske hektisk/kaotisk gress i nedre venstre bildekant. Jeg ville croppet vekk mye av det da jeg synes at det ikke tilfører bildet noe og det ødelegger likevekten i bildet. I tillegg er det en gammel bålplass i dette området som jeg ikke synes noe særlig om.

 

Jeg liker godt plasseringen av steinformasjonen i høyre bildekant. Denne fungerer meget godt som ankerpunkt og kanskje også som POI i seg selv, da med en annen crop/komposisjon.

 

Alt i alt har du et greit utgangspunkt i dette motivet, men jeg synes ikke du er helt i mål med utførelsen. Kanskje portrettformat hadde kledd dette motivet bedre?

Lenke til kommentar

Horisonten ser ørlite skjev ut, stemmer det?

Det stemmer nok, tror jeg :)

 

Alt i alt har du et greit utgangspunkt i dette motivet, men jeg synes ikke du er helt i mål med utførelsen. Kanskje portrettformat hadde kledd dette motivet bedre?

Tror også det hadde gjort seg som et panorama-bilde, hvis det er nok interessant horisont og hente på venstre side.

 

I det store og hele synes jeg TS har lykkes veldig bra, stå på :thumbup:

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Tror ikke det er horisonten som er skjev. Men fjell i venstre del av bildet og sjø i høyre får det til å se sånn ut. Så en oppretting mer enn det som eventuellt er gjort vil få fjellene til å ligge like lavt som sjøen, stemmer ikke det?

Jeg har ikke noen god skjerm til å se bilder på, så farger og finesser kan jeg dessverre ikke gi noen god tilbakemelding på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...