kalleklovn83 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Da har jeg kommet så "langt" i livet at jeg begynner å tenke at jeg kanskje er blitt voksen. Banken er noe jeg bare alltid har hatt, har brukt Nordea så lenge jeg kan huske og har vært ok fornøyd. Men pga jobb og mye, mye mer, så ser jeg etter å bytte bank. Det jeg ser etter er en bank som kan tilby meg noe ekstra (concierge service, bedre renter etc). Er en god del ute på reise, mest med jobb, men også en brukbar del privat. Kort om meg; lønn 700k+, dog er det relativt nylig at jeg har begynt å tjene såpass med penger, så ligningsinntekt for fjoråret (9mnd jobb) på 550k. Jobber med salg, og går alt som Q1 har startet så når jeg mest sansynelig 1,2-1,3mill for 2011. Ingen kredittkort, ingen betalingsanmerkninger, inkasso saker eller noe lignende. studielån; ja (300k), ellers helt gjeldfri. 27 år, single, mann. Hva slags program finnes? Hva er kravene? Hva er folk her sin oppfattelse av hvordan servicen er? Har sett kort på DNBNor sitt, Nordea, Storebrand. Noen andre jeg burde se på? Planen fremover er leilighetskjøp, burde også få et bra kreditkort (eller to?) for å slippe utlegg (reiseregning), samt samle forsikringer (Tryg på innbo og helse pt, reise dekkes av jobb). Bil; enten kjøp eller privatleasing, samt da forsikring for bil. Og til slutt også sette opp spare/fonds konto. Endret 8. februar 2011 av kalleklovn83 Lenke til kommentar
yaddah Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Da har jeg kommet så "langt" i livet at jeg begynner å tenke at jeg kanskje er blitt voksen. Banken er noe jeg bare alltid har hatt, har brukt Nordea så lenge jeg kan huske og har vært ok fornøyd. Men pga jobb og mye, mye mer, så ser jeg etter å bytte bank. Det jeg ser etter er en bank som kan tilby meg noe ekstra (concierge service, bedre renter etc). Er en god del ute på reise, mest med jobb, men også en brukbar del privat. . Hvis du vil ha concierge service er det vel ikke mange banker som tilbyr det. Vet bare om DnBNOR (Saga-programmet) og Fokus Bank (Platimum Privat), men aner ikke noe om kravene. Endret 8. februar 2011 av yaddah Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) DnB Nor har rykte på seg for å være gode på kundeservice (og er/blir snart døgnåpne på telefon), har bank på mobil, er ganske reale på det at hvis det ikke lønner seg noe særlig å flytte kundeforholdet over til dem, så gidder de ikke å pushe det på deg. De slås sammen med Postbanken til påske, sånn at du har filialer (postkontor) ca. overalt. Nå har de markedets beste renter på BLU (boliglån for unge), og Postbanken blei kåra til Norges beste totalbank i 2009. Tror de er ganske bra på forsikringer óg uten at jeg har vært borti det selv. Det er ikke noe problem å booke et helt uforpliktende møte med en finansrådgiver som kan se litt på hvorvidt det vil lønne seg eller ikke å flytte kundeforholdet ditt. Det er nok det lureste å gjøre med alle bankene du vurderer, så får du se hva som lønner seg. Nå skal det sies at jeg nok er litt partisk iom. at jeg jobber på et postkontor og bruker Postbanken selv, men jeg er i hvertfall innmari fornøyd med mitt eget bankforhold, og har veldig mange fornøyde kunder. :-) Endret 14. februar 2011 av Lemon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå