No Matter What You Say Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Hei. Starteren drar motoren opp i 1500 omd etter at starteren slipper,så faller den ned på 800-1000 omd, for så etter 10 sekunder å gå opp til 1500 omd igjen. Motoren går fint når jeg kjører normalt, det er bare dette start problemet som plager meg. Virker som om motoren får beskjed om at den må holder høyturtall(siden det er kaldt ute), så jeg tror ikke det er sensorene som tuller seg. Mulig at den kun går på 3 sylindere? Håper noen har opplevd noe lignende. Endret 9. februar 2011 av Fasit Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Om den går på tre sylindre vil du merke det godt på vibrasjonen. Går denpå tre sylindre når du kjører vil du også merke det veldig godt på ytelsen. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 Den går på 3 sylindere de første 10 sekundene, før det siste også tenner. Etter dette går motoren som normalt. Dette skjer kun når motoren er kald. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Jeg byttet tennplugger uten at dette gjorde noen endring. Men pluggene var dekket av et hvit belegg, som kansje har noe med at motoren får for lite bensin. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Jeg begynner å tenke at det er fordeleren som trenger justering. Når motoren er varm og den går på tomgang, går turtelleren litt opp i cirka 2 sekunder av og til. Men jeg er usikker på hva dette symptomet kan tyde på. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Da har jeg funnet ut av startproblemet. Måtte bare tette et hull jeg hadde i eksosanlegget, dette har nok laget kluss med en av sensorene. Kansje lamda sensoren eller noe? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Hvis hullet sitter før lambasonden så kommer det oksygen inn der og dermed blir blandingsforholdet feil ja. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 Hullet satt ikke før lambaen, det satt rett før den bakerste eksospotten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå