Gå til innhold

Fujifilm Finepix F410 vs. Nikon Coolpix 3100

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg er nok en idiot som trenger litt tips angående kamerakjøp :smile: tenker mest på de som står nevnt i emnet her, men er også åpen for anbefalinger av digitale kameraer rundt 3000 kr klassen, og helst med over 3 mp. Jeg hadde tidligere et Nikon Coolpix 995, men dette ble stjålet. synes det var et kjempekamera, men ble litt for stort for mitt bruksområde, og jeg hadde ikke bruk for alle funksjonene som kameraet hadde.

Noen tips, råd eller vink?

Lars.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Jeg er nok en idiot som trenger litt tips angående kamerakjøp :smile: tenker mest på de som står nevnt i emnet her, men er også åpen for anbefalinger av digitale kameraer rundt 3000 kr klassen, og helst med over 3 mp. Jeg hadde tidligere et Nikon Coolpix 995, men dette ble stjålet. synes det var et kjempekamera, men ble litt for stort for mitt bruksområde, og jeg hadde ikke bruk for alle funksjonene som kameraet hadde.

Noen tips, råd eller vink?

Lars.

Har akkurat skaffet meg et nikon 3100 og jeg må bare si at jeg er utrolig fornøyd. Fra før er jeg vant til nikon 775 og forskjellen er enorm. kameraet er utrolig mye mer responsivt, alt skjer når du vil det skal skje og ikke to min senere. Menyene er veldig enkle og lette å ha med å gjøre. Det dekker mitt bruk perfekt.

Bildene blir også bedre enn på 775, det er mer levende. Tror det kan ha noe med større fargedybde eller noe, jeg er ingen ekspert...

På den negative siden har vi batteriene, de varer ikke så lenge, men heldigvis er det plass til vanlige AA batterier, så om det skulle knipe har en en nødløsning.

Vet dessverre ikke så mye om Fujikameraet, men håper du fikk litt ut av dette likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...