Obi von Knobi Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Siden er oppe for meg. Som en fortsettelse på min forrige post: Dessuten kan jeg ikke ta en daglig flytur i F-22 eller utforske Alpha Centauri på ryggen til en flodhest med pannekakedispenser. Dermed vet jeg at jeg ikke er i en slik VR-maskin. Med mindre kreftene er skjult og jeg må trene meg opp Endret 11. februar 2011 av Obi von Knobi Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Jeg sier ikke at du er i akkurat samme maskin som den som siden omtaler. De som drifter maskinen kan ha satt en del regler for hvordan ting foregår, det er jo ingen selvfølge at du kan gjøre hva du vil og ha stuperkrefter i en slik maskin. EDIT: Uff, dette er bare trist: 2031: By now, marriage in the West has been reduced to the status of a lifestyle choice enjoyed by a minority, rather than an essential institution of society. This trend, which began in the 1980s, has seen the married population shrink from almost 50% of adults in 2009, to just 41% now.* Increasing pressures of work and money, together with the general stresses of the outside world (including the ongoing energy crisis), are putting an ever-greater strain on couples. The decline of religious institutions has also played a part here. Unmarried partnerships no longer carry the stigma they once had. In addition, increasing numbers of people either working at home alone, or living with their parents, are making it difficult for some to meet potential partners. Another contributory factor is an explosion in the use of virtual reality - and other such technologies - which has led to increased individual isolation. People of all ages spend increasingly large amounts of their time engaged in highly immersive online experiences, requiring little or no interaction with the outside world. Endret 11. februar 2011 av Mokko Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Enig, utenom det med å gifte seg, folk slutter jo gradvis med det fordi de selv ikke ser poenget. Man kan ha et like godt forhold uten å være gift og folk skiller seg jo i hytt og vær uansett. Men de to siste avsnittene er triste. Men om man ser det på denne måten: Alt Oluf opplever inni spillet/ maskinen oppleves 100% reelt, han tror han lever livet sitt helt normalt og vet ikke at han bare spiller et spill Da er det jo iikke trist for denne Oluf. Ignorance is bliss (dette er joe et kjent tankeeksperiment, som i f.eks. Matrix filmene). Men om du ser det fra utsiden, derimot, så er det ganske deprimerende; en hel planet med folk som bare ligger å drømmer, der robotene driver verden for dem og holder dem i live. Men kanskje det er den ultimate måten å leve på? Å være en gud i sitt eget univers, uten å vite at det bare er et spill? Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Alt Oluf opplever inni spillet/ maskinen oppleves 100% reelt, han tror han lever livet sitt helt normalt og vet ikke at han bare spiller et spill Og da er vi tilbake på det jeg nevnte på forrige side: får vi til dette kan vi plutselig ikke være sikre på om vi "virkelig" lever heller, eller om vi bare er en form for simulering i et Matrix-univers. Lenke til kommentar
Bonnskij Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Hmmm. Det ser ut som at vår generasjon kanskje får moglegheiten til å leve i fleire hundre år. Eg er usikker på om eg vil benytte meg av noko slikt då, dersom det blir ein realitet. Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 12. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2011 Det ville jeg ha gjort. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå