DeadManWalking Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Hei http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10029635 Samlivsbrudd er ødeleggende. Hvor mye koster samlivsbrudd verden hvert år må man tro? Engang i fremtiden så ser jeg for meg ekteskap 2.0. Hvor man må fortjene retten til å gifte seg. Man må godkjennes av et panel eller noe. Alle er ikke skikket for det. I dag så betyr ikke ekteskap noe. Man gifter seg, og så hva. Betydningen av å inngå et ekteskap er så utvannet at jeg forstår ikke at folk bryr seg engang lenger. Når en bekjent giftet seg i en alder av 21, så er det eneste vi vet sikkert at det blir nok ikke det siste ekteskapet hennes. Ekteskap minner mer om en mote. Nå skal vi leke hus. Nå skal jeg gjøre noe annet bla bla bla. For en verden vi lever i. Hvorfor er mennesker så uendelig dum i hodet på dette punktet? Folk kan gifte seg flere ganger å bli like rævkjørt i hodet etter hver eneste skilsmisse. Forstår ikke folk hva de går til eller er det gullfiskhukommelse? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Men siden det er så liten forskjell på det å gifte seg og det å være samboer, hvorfor ikke da gifte seg? Forskjellen er jo strengt tatt festen + 4 ekstra skjemaer til sammen ved både giftemål og skilsmisse. I tillegg så er det slik at de antar at 80% av alle samboerskap (med barn?) går til helvete, mens bare 50% av alle ekteskap. Så sjansen er jo større hvis du gifter deg... Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Det er estimert at ingen vil være gift et par tiår inn i fremtiden. Tallet er allerede halvert/nærmere halvert tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå