Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] HDMI fungerer ikke, PC skjermen blir svart når den kobles til TV


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Litt sinna, akkurat slått ned tastaturet mitt og. Så blabla... :p Grisesinna, kanskje det heter!

 

Meeen, problemet mitt er at jeg får ikke den...hdmi'n til å funke på TV'n lengre. Funka i går, men re-installa Windows 7 på pc'n, pga den gikk treigt.

 

Det som skjer er at når jeg kobler inn HDMI kabelen i PC'n, så blir hele PC-skjermen svart. Og det kommer seeeelvfølgelig "Ikke signal" på TV'n. Har en LG TV, og akkurat nå har jeg en ACER 5930. Den andre nyeste er på reprasjon, etter...lite rage-utbrudd........blæææ

 

Men PC'n funker jo, fordi når jeg trykker på alt og ingenting på tastaturet while HDMI'n er kobla til, så får jeg masse lyder, ognår jeg unplugger HDMI'n fra PC'n, så kommer skjermen tilbake til vanlig igjen!

 

Har aldri hatt dette problemet før, og tror jeg hadde prøvd alt!

 

Takk for alle svar og prøver alt! :)

 

Hilsen sinna og utålmodig jævel! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har flere, muligens dumme, tips, men her kommer dem! ;)

 

Har en Acer 6920G og regner med tastekombinsjonene er de samme. Når du har tilkoblet HDMI-kabelen og skjermen(e) er i svart, prøv: "Fn + f5. Dette er en hurtigtast for å bytte mellom aktive skjermvinder (displays).

 

Tror muligens problemet kan være tilknyttet hvor bildet skal vises. Hva står i nedtrekksfanen"Display""Screen Resolution"? Regner med det er NVIDIA-drivere du har installert? Sjekk også systeminnstillingene om skjermvisning her. Kanskje du blir litt klokere.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...