Mikaeru Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Hallo. Kort og enkelt; I det siste (3-4 ukene) har jeg sovet veldig dårlig, og vært litt sliten innimellom. Før dette har jeg vært veldig heldig når det gjelder søvn, da jeg ble fort uthvilt. Jeg pleier å legge meg rundt kl. 22:00, og ligger våken til ca halv. (eller 22:30 -> 23:00) og jeg har alarmen på 6:30. Denne blir utsatt til 7:00 ganske ofte. Ut i fra det der så får jeg mellom 7, 5 timer, og 8 timer søvn hver natt. burde ikke dette være nok? Har noen av dere noen tips til hva som kan gjøres for å sove bedre? Jeg vet ikke om det her har noe med søvnproblemene å gjøre - men jeg startet å spise sunnere rundt da jeg begynte å sove dårligere. (Mindre sukker, flere måltid etc.) Kan det da være ett tegn på at jeg kanskje har diabetes eller noe? takk til dere som tar dere tid til å svare. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Nå kan jeg svare av egen erfaring; Jeg ligger på 6 -> 8 timer søvn hver dag hele uken. Før jul åt jeg sunt og trente regelmessig, og fikk sinnsykt mye energi og var aldri slapp. Siden jul har jeg ikke trent, og kostholdet mitt er helt kaos. Nå er jeg sliten konstant. Livsstilen har mye å si. Lenke til kommentar
Mikaeru Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Har ikke vært mye aktiv før for 2 måneder siden, da jeg begynte å trene. før jeg begynte å trene sov jeg godt som bare det. aldri sliten, o.l. Sov heller ikke dårligere når jeg begynte å trene, men det var først rundt da jeg begynte å spise sunnere jeg sov dårligere. vet ikke om det er noen sammenheng. Endret 8. februar 2011 av Mikaeru Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg sover rundt 6 timer hver natt (inkl. helg da jeg jobber tidlig), klarer meg jeg. Trener minimalt (noe klatring avogtil), og spiser det jeg vil ha (ikke altfor sunt..) Går fint bare jeg sover litt ekstra i helga da jeg kommer hjem. Prøv å sove 20 min på dagen. På et tidspunkt så du kan gjøre det hver dag med minimalt avvik. Det skal hjelpe tror jeg. Jeg gjør ikke, men burde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå