Lasse94 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Hei! har nylig fått meg en Asus ruter, RT-N16, men slet veldig med original firmwaren til asus, så gikk over til DD-WRT, men vil gjerne ha den funksjonen at jeg kan hente ut filmer som jeg har på harddisken som er koblet til ruteren. er veldig ny i DD-WRT og merker at det er avansert, så litt detaljert beskrivelse hadde vært supert vi har både en xbox og en ipad i huset som jeg gjerne vil ha koblet opp mot harddisken, noen som vet om det er mulig? Håper noen klarer å svare Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg har ikke den routeren selv, så jeg kan ikke hjelpe deg med akkurat det, men denne tråden kan kanskje hjelpe deg om du ikke får noen øyeblikkelig respons her: http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=61570&start=1425 Når det gjelder iPaden så krever det at appen du benytter har muligheten til å hente fra en slik ressurs. Det er det ikke alle apper som kan. Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 er ikke DD-WRT ganske likt på alle rutere? vet noen om det er mulig i det hele tatt? Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Hei Lasse94, har du fått til det du lurer på? Er i tenkeboksen og ser at man kan legge inn Samba ("vanlig" windows deling) ved hjelp av denne oppskriften. Så hvis du har fått det til - eller får det til - hadde det vært interresant å høre. Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Hei! Nei, jeg har dessverre ikke fått det til Jeg prøvde lenge, men jeg merket ganske fort at alle som ikke var koblet til ruteren med kabel fikk VELDIG ustabilt nett.. Jeg fikk ikke til å vise filmene med streaming, så jeg endte opp med å bruke original firmwaren, og laste ned hver film fra ruteren før jeg så på den.. Dette tar ikke så lang tid, kanskje 1 minutt per film på 1gb eller noe sånt.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Selv bruker jeg ikke USB-porten på min RT-N16. http://www.yourbts.com/blog/installing-tomato-and-optware-on-an-asus-rt-n16-router/ Problemet med en slik løsning er at en slik router ikke har god nok hardware til å transcode video. Jeg bruker selv en PC med TVersity og PS3_media_server for å streame media i nettverket mitt. Det betyr at jeg kan transcode video uten problemer til diverse mediabokser og datamaskiner. Endret 30. mars 2011 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå