Gå til innhold

DD-WRT på Asus RT-N16 med usb tilkobling til HDD for deling av filmer?

Anbefalte innlegg

Hei!

har nylig fått meg en Asus ruter, RT-N16, men slet veldig med original firmwaren til asus, så gikk over til DD-WRT, men vil gjerne ha den funksjonen at jeg kan hente ut filmer som jeg har på harddisken som er koblet til ruteren.

er veldig ny i DD-WRT og merker at det er avansert, så litt detaljert beskrivelse hadde vært supert :)

vi har både en xbox og en ipad i huset som jeg gjerne vil ha koblet opp mot harddisken, noen som vet om det er mulig?

Håper noen klarer å svare :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hei!

Nei, jeg har dessverre ikke fått det til :thumbdown:

Jeg prøvde lenge, men jeg merket ganske fort at alle som ikke var koblet til ruteren med kabel fikk VELDIG ustabilt nett..

Jeg fikk ikke til å vise filmene med streaming, så jeg endte opp med å bruke original firmwaren, og laste ned hver film fra ruteren før jeg så på den.. Dette tar ikke så lang tid, kanskje 1 minutt per film på 1gb eller noe sånt..

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg ikke USB-porten på min RT-N16. http://www.yourbts.com/blog/installing-tomato-and-optware-on-an-asus-rt-n16-router/

Problemet med en slik løsning er at en slik router ikke har god nok hardware til å transcode video.

Jeg bruker selv en PC med TVersity og PS3_media_server for å streame media i nettverket mitt. Det betyr at jeg kan transcode video uten problemer til diverse mediabokser og datamaskiner.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...