Gå til innhold

Ungdomsbåt 10 fot 9.9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Terhi Microfun er rask jolle. Min går i 23 knop med litt modifisert motor(9,9 hk). Liten og artig jolle. Men kanskje en cyber 370? Om du stiver av en cyber så kan du sikkert ha over 50 hk på den.

 

Withjollene er greie båter. GH 11 er også en artig båt som tåler stor motor hvis du tør :hmm:

 

Men hvorfor ikke en plast- eller tre-snekke? Mye penere gange. Ikke så store driftsutgifter heller. Ikke det store fartspotensialet, men koselig er det ihvertfall.

 

Har du tenkt litt på hastigheter du vil oppnå?

Lenke til kommentar

Terhi Microfun er rask jolle. Min går i 23 knop med litt modifisert motor(9,9 hk). Liten og artig jolle. Men kanskje en cyber 370? Om du stiver av en cyber så kan du sikkert ha over 50 hk på den.

 

Withjollene er greie båter. GH 11 er også en artig båt som tåler stor motor hvis du tør :hmm:

 

Men hvorfor ikke en plast- eller tre-snekke? Mye penere gange. Ikke så store driftsutgifter heller. Ikke det store fartspotensialet, men koselig er det ihvertfall.

 

Har du tenkt litt på hastigheter du vil oppnå?

Tusen takk for mange fine forslag, skal se på dem. Jeg ble veldig innterisert i plast eller tre-snekke, men er de dyre. Det gjøre ikke noe om det ikke går fort så lenge jeg har gode seter og kommer meg dit jeg skal i en liten innsjø. :hmm:

 

Jeg har tenkt og kjøpe en båt til konfirmasjon min. Jeg har tenkt på en 10 fot med 9.9 hestekrefter. Jeg har ikke lyst til og bruke altfor mye på det, 20- 25 tusen. Jeg vil ha gode seter og musikkanlegg. Noen tips? Den skal bare kjøres i ferskvann om sommeren.

 

har du skjekka Finn.no? : p

Ja, jeg har sett på finn.no og det var faktisk ikke veldig mye bra der:P

Lenke til kommentar

Tre- plast-snekker koster ikke mye. Kan sikkert få tak i en fin båt til 20 tusen(jeg kan se om jeg finner noen til deg). Om du kjøper en tresnekke med SABB diesel, så har du båt gjennom hele livet, med god motor. Snekker er helt rått å tøffe bort i :new_woot: :new_woot: Med bra anlegg(med snekke har du rå til heftig annlegg)

 

 

Med musikk, noe godt å drikke og venner ombord er helt konge kult. Jeg har selv en snekke også, og det er kult å ha med vennegjengen ut på sjøen. :w00t::new_woot:

 

Jeg vil ihvertfall anbefale en snekke på det sterkesete. Utrolig billig i drift+at de er billige. Om du pusser opp en selv, så kan du tjene penger.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt og kjøpe en båt til konfirmasjon min. Jeg har tenkt på en 10 fot med 9.9 hestekrefter. Jeg har ikke lyst til og bruke altfor mye på det, 20- 25 tusen. Jeg vil ha gode seter og musikkanlegg. Noen tips? Den skal bare kjøres i ferskvann om sommeren.

Jeg hadde en Bever 350 fra jeg var tolv til seksten år. Nå heter båten Morgan 350. Det er samme båten, bare et nytt navn som følge av eierskifte.

 

Det var i hvert fall en veldig god og elegant båt. Jeg aner ikke hva båten koster på bruktmarkedet, men jeg antar at prisen er av en sådan art at du slipper å sprenge budsjettet ditt.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Tre- plast-snekker koster ikke mye. Kan sikkert få tak i en fin båt til 20 tusen(jeg kan se om jeg finner noen til deg). Om du kjøper en tresnekke med SABB diesel, så har du båt gjennom hele livet, med god motor. Snekker er helt rått å tøffe bort i :new_woot: :new_woot: Med bra anlegg(med snekke har du rå til heftig annlegg)

 

 

Med musikk, noe godt å drikke og venner ombord er helt konge kult. Jeg har selv en snekke også, og det er kult å ha med vennegjengen ut på sjøen. :w00t::new_woot:

 

Jeg vil ihvertfall anbefale en snekke på det sterkesete. Utrolig billig i drift+at de er billige. Om du pusser opp en selv, så kan du tjene penger.

Tusen takk, men jeg tror nok jeg går for en 10 eller 12 fots båt med noen gode seter og 15 hk motor. Men vis jeg ombestemmer meg blir det nok det du sier. :D

 

Her er noen båter jeg fant frem til deg:)

t/used/object?finnkode=25769983"]GH[/url]

Draco 17

Halco 16,5

Plastsnekke

Sjømann 22, klassisk plastsnekke

Det er ikke sikkert du kan se disse, men jeg linker de inn uansett. Du må kanskje klage bruker for å se de båtene.

jolle med 9,9

12 for skibsplast med 50 hk

ranasport med 25 hk

Tusen takk, mange fine der :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt og kjøpe en båt til konfirmasjon min. Jeg har tenkt på en 10 fot med 9.9 hestekrefter. Jeg har ikke lyst til og bruke altfor mye på det, 20- 25 tusen. Jeg vil ha gode seter og musikkanlegg. Noen tips? Den skal bare kjøres i ferskvann om sommeren.

Jeg hadde en Bever 350 fra jeg var tolv til seksten år. Nå heter båten Morgan 350. Det er samme båten, bare et nytt navn som følge av eierskifte.

 

Det var i hvert fall en veldig god og elegant båt. Jeg aner ikke hva båten koster på bruktmarkedet, men jeg antar at prisen er av en sådan art at du slipper å sprenge budsjettet ditt.

Den var Veldig fin :thumbup: Skal tenke godt over den altså. Takk :D

Lenke til kommentar

Støtter absolutt SLIguy sitt forslag! Hadde selv en Bever 350 noen år tilbake, og var storfornøyd! Går vell litt over 20 knop med 9.9 (13,2) hk, i tillegg til at den er godkjent for 25hk, så den dagen det går for sent, er oppgraderingsmulighetene der! Hvor god den er å sitte i på lengre turer skal jeg ikke uttale meg om, men husker ihvertfall at den tok sjøen veldig bra!

 

Ser andre her anbefaler Isy og Pioner. Dette er veldig tunge båter i forhold til størrelsen, og med en 9.9 vil du slite med å holde en grei fart, spesielt hvis du har med deg et par stykker, noe som er veldig normalt.

 

Snekke er absolutt en god ting. Det er noe jeg vurderer sterkt selv, dog med en Yanmar-motor og ikke Saab. Men du er vell rundt 15 år tenker jeg, så hvor "lykkelig" du blir med en snekke, må du nesten vurdere selv. Du kan ihvertfall aldri ha dårlig tid!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...