Gå til innhold

Hva trengs for å opprette et forum?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Jeg er med i en gruppe som vurderer å opprette et forum.

Forumet er tenkt å fungere noe som dette:

1 -Webadressen til forumet skal vise en innloggingsboks med brukernavn og passord, selve forumet skal være helt skjult for alle andre enn innloggede personer.

I tillegg skal det vises en knapp med "kontakt oss" som ikke innloggede kan klikke på og skrive spørsmål og lignende.

2 -Selve forumet skal være enkelt. Man skal ha mulighet til å laste opp og ned dokumenter, bilder og videoklipp. Man skal ha en diskusjonsbit noe lignende diskusjon.no hvor man kan opprette kategorier som man kan opprette diskusjonstråder i. Innlegg skal kunne slettes, både av den som skrev innlegget og en administrator.

Innlegg fra kontakt oss skal havne i en egen meldinger kategori.

3 -Man skal kunne slette brukere (sammen med eventuelt brukerens innlegg).

4 -Brukere skal kunne lage sitt eget passord, f.eks via en aktiveringslink de får på epost.

5 -Man skal ha en enkel kalenderfunksjon, hvor man kan legge inn aktiviteter på bestemte datoer og så vises førstkommende aktivitet på siden (tilsvarende facebook).

6 -Man skal ha høy sikkerhet, med tanke på beskyttelse mot hackere, virus osv.

7 -Man skal ha en mine innlegg knapp tilsverende diskusjon.no sin løsning.

8 -Gjerne en enkel chat løsning, hvor 10-20 personer kan chatte med hverandre.

9 -Man skal ha en eller annen form for PM hvor man kan klikke på en bruker og skrive et notat som bruker får enten som PM eller mail, samt mulighet til å sende melding til flere/alle.

Trenger ingen fancy layout med smileys, velge tekstfarging og lignende.

Tenker en layout hvor forumet er en vegg med en rad menyvalg øverst eller på siden

med opplastet materiale, utlogging, fjern meg, PM, og medlemsredigering, kalender og mine innlegg, og ellers en vegg hvior man kan opprette kategorier og starte diskusjonstråder i.

Forumet skal dekke minst 20-30 medlemmer, men gjerne opp til 40-50 om det ikke er for dyrt.

Er nesten helt blank på hvordan dette kan gjøres.

Er derfor på jakt etter folk som kan gi oss et ferdig produkt til en pris, samt tips til løsninger både med tanke på domener, kapasitet, lagringsbehov, folk som gjør slikt, og ting vi må tenke på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Har fått et godt tilbud fra en annen som driver med det samme som fikser det gratis mot å bli med i forumet.

Ser dermed ut til å bli løst....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...