Gå til innhold

CD rom vil ikke lese cd (acer aspire 5920g)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en acer aspire 5920g, og jeg sliter med å få lest cd plater.

Jeg har søkt på nettet, prøvd forskellige ting, men får ikke tell det som står der.

Jeg har prøvd nesten allt, men det funker ikke. Så jeg vuderer å kjøpe nytt.

På acer sine sider finner jeg ikke det jeg trenger.

Så jeg lurte på om dere visste om noe? :roll:

-NottolF

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har testet med flere forskjellige cd'r reiner jeg med? og sjekket at de funker på andre pc er?

prøv tørke av den leseren på cd'rommen?

Jeg kan teste det ja :)

Kommer den i det hele tatt opp i min datamaskin? Hadde samme problemet med min aspire 5920G.. Jeg måtte avinstallere driveren i enhetsbehandling og ta en restart av maskinen, da funket den som den skulle :)

Ja, det har jeg testet, men det funket ikke :ermm:

Endret av NottolF
Lenke til kommentar

hmm..

Vel, fikk jo samme problem en gang til på min senere. Det jeg gjorde da, var å slå av maskinen, skru ut den ene skruen som holder cd-romen på plass, og fra den ut, for å så starte opp og avinstallere driveren, for å så slå av maskin og sette inn igjen. Har du flaks funker dette.

om det ikke funker, vil jeg anta at cd-rom er defekt.

Lenke til kommentar

hmm..

Vel, fikk jo samme problem en gang til på min senere. Det jeg gjorde da, var å slå av maskinen, skru ut den ene skruen som holder cd-romen på plass, og fra den ut, for å så starte opp og avinstallere driveren, for å så slå av maskin og sette inn igjen. Har du flaks funker dette.

om det ikke funker, vil jeg anta at cd-rom er defekt.

jeg tror det er defekt :(

Lenke til kommentar

Og den er ikke akkurat billig å fikse heller. For du har vel den med blu ray leser på? den koster jo litt.. Men ville ikke engang ambefalt deg å sende den inn, da det tar lang tid, og at det kan koste mye, med mindre det går på garranti/reklamasjon.. Hvor gammel er maskinen? har du behandlet den fint, eller har den fått en del stygge merker/falt i gulvet?

Lenke til kommentar

Og den er ikke akkurat billig å fikse heller. For du har vel den med blu ray leser på? den koster jo litt.. Men ville ikke engang ambefalt deg å sende den inn, da det tar lang tid, og at det kan koste mye, med mindre det går på garranti/reklamasjon.. Hvor gammel er maskinen? har du behandlet den fint, eller har den fått en del stygge merker/falt i gulvet?

vet at det ikke er billig, å jeg har ikke tenkt å sende på reperasjon... har hatt den på reperasjon med samme probb, å det gikk 2 måneder før jeg fikk den til bake.. jeg har hatt den i snart 3 år, å jeg har enda litt garanti igjen(des 2011).. Men det jeg har tenkt til å gjøre er å kjøpe alt nytt.. det er noen fysiske merker, men det er i nerheten av skjermen.. Jeg har konfirmasjon snart så jeg har mere tenkt å kjøpe ny pc :) Men det hadde vært flott å ha denne gamle acer'en til å funke som ny :p og ja jeg har blu ray spiller i denne :) jeg har blu ray og blu ray brenner

Takk for hjelpen foresten :)

Lenke til kommentar

er det blu ray brenner på din? det var det ikke på min.. btw, om du trenger noen platsikkdeksler, nettverkskort, ram, gpu eller porsessor så har jeg det liggenes her, da hovedkortet mitt tok kvelden + skjermen ble knust.. :p

Men send den inn du, får du igjen en ny cd-rom og det samme skjer igjen vil jeg tippe på at det er hk som er defekt..

Lenke til kommentar

er det blu ray brenner på din? det var det ikke på min.. btw, om du trenger noen platsikkdeksler, nettverkskort, ram, gpu eller porsessor så har jeg det liggenes her, da hovedkortet mitt tok kvelden + skjermen ble knust.. :p

Men send den inn du, får du igjen en ny cd-rom og det samme skjer igjen vil jeg tippe på at det er hk som er defekt..

hk'et er sikkert defekt :( for avogtil når jeg skrur på pc'en skrur den av seg selv etter 2 sec... og etter jeg starter den etter dvale modus, kommer det 7-10 grønne loddrette striper opp etter skjermen som et søyle-diagram, de går fra bunn å nesten til topp...

vuderer sterkt å kjøpe helt ny pc, men da blir det stasjonær :D

men di delene, er jeg litt interesert i :D

Lenke til kommentar

Vel, om du skal sende den inn, foreslår jeg at du nevner symptomene ved grønne striper og det med å slå av :)

Kontakt meg over pm om du er interesert i delene ;)

Ja, men hvis jeg sender inn, blir jeg fri for pc, lenge... for jeg har gjort det 2 ganger før, å begge var ikke 2-3 måneder inne på rep :/

btw, sendt pm :)

Lenke til kommentar

Hvor er det du leverer maskinen? Jeg leverte min hos elprice, fikk lånepc i mellomtiden :)

Btw, skal svar på pm senere, er trøtt nå..

jeg vet ikke helt.. det er faren min som styrer med det >.<

men jeg fikk i allefall ikke låne pc :/

Lenke til kommentar

Hmm, skal vel være så enkelt å spørre om man kan få en lånepc.. Men du må få din far til å nevne symptomene til folka som sender den inn :)

Ja, det skal jeg gjøre :)

men jeg har en kompis av meg som kan mye, skal spørre han om hjelp før jeg sender inn i så fall :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...