Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva skal dette bety? [SKOLETUR]

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi fikk for noen måneder siden vite at vi ikke får reise til Polen, som tradisjonen er her hvor jeg bor.

Grunnen var at skolen ikke hadde lov til å tvinge folk til å betale.

Vi fikk dermiot lov til å reise på en 2-dagers tur til Trondhjem.

Og jeg siterer brevet:

Turforslag:

Skolen - Trondheim - Røros - Skolen

Mandag - Tirsdag

Eskursjoner: Nidarosdomen, Vitensenteret og Olavsgruva

Kostnad basert på 40 elevar på buss: kr 1100 + lommepenger.

Prisen inkluderer buss, overnatting og mat.

Økonomi:

Skulen oppretter en konto for innbetaling av gaver. Vi sender ut en tom giroblankett der en kan sette inn penger til turen.

Vi prøver å samle inn penger med forskellige aktiviteter.

F.eks. at elevene kan jobbe hjemme for penger.

Elevene skal også arrangere diskotek for å få inn penger.

Jeg stusser veldig på dette.. hvorfor får skolen lov til å dirve med dette, og ikke Polen tur?

Jeg kaller det bullsh*t.

Andre meninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kommer som et resultat av at skolen ikke har lov til å tvinge noen til å betale for turer som dette, de må basere seg på frivillig betaling. Turen til Trondheim er åpenbart billigere enn turen til Polen, og da er det mer sannsynlig at skolen ikke går i minus her. Uten å vite noe sikkert tipper jeg at viljen hos foreldrene til å betale store summer for en Polentur ikke er særlig stor. Kjipt ja, men om foreldrene sammen går inn for å samle inn penger til en Polentur, samt at dere som er elever frivillig jobber for å samle inn det dere kan vil jeg tro at skolen revurderer turen. Hele "problemet" løses enkelt ved at foreldrene samler inn pengene og setter disse på en egen konto, da vet skolen at betalingen er reell, og at ikke halvparten lar være å betale når turen nærmer seg.

Lenke til kommentar

Dette kommer som et resultat av at skolen ikke har lov til å tvinge noen til å betale for turer som dette, de må basere seg på frivillig betaling. Turen til Trondheim er åpenbart billigere enn turen til Polen, og da er det mer sannsynlig at skolen ikke går i minus her. Uten å vite noe sikkert tipper jeg at viljen hos foreldrene til å betale store summer for en Polentur ikke er særlig stor. Kjipt ja, men om foreldrene sammen går inn for å samle inn penger til en Polentur, samt at dere som er elever frivillig jobber for å samle inn det dere kan vil jeg tro at skolen revurderer turen. Hele "problemet" løses enkelt ved at foreldrene samler inn pengene og setter disse på en egen konto, da vet skolen at betalingen er reell, og at ikke halvparten lar være å betale når turen nærmer seg.

Siden skolen ikke har lov til å tvinge noen til å betale, og heller ikke kan avlyse så lenge 75% av elevene melder seg på, så er det vel det som kommer til å skje tilslutt..

Men stusser på det med "gaver"...

Lenke til kommentar

Siden skolen ikke har lov til å tvinge noen til å betale, og heller ikke kan avlyse så lenge 75% av elevene melder seg på, så er det vel det som kommer til å skje tilslutt..

Men stusser på det med "gaver"...

Gaver er det samme som frivillig betaling. De kan ikke sette et beløp på fakturaen, det er opp til foreldrene selv hvor mye (eventuelt ingenting) de ønsker å bidra med. Å kalle det betaling blir derfor feil, men de kunne sikkert spesifisert det og kalt det "frivillig betaling", uten at det hadde utgjort noen forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...