Gå til innhold

Oppsett av HyperDuo - Asus P8P67 Deluxe

eryxx

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp skrudd sammen en ny PC basert på dette hovedkortet. I utgangspunktet var tanken å benytte en OCZ Vertex II sammen med en Wd Black 2TB i HyperDuo. Den skal ikke benyttes som OS disk. Lettere sagt enn gjort. Min forståelse for hvordan dette skal gjøres er nok noe mangelfull.

Status:

- Begge diskene vises i Bios

- PÅ Marvell sitt oppsettsbilde vises begge diskene og Configuration Wizard er kjørt.

Når jeg da Windows er oppe og går vises ikke HyperDuoen i utforsker. Når jeg da starter Marvell Tray ser jeg at begge diskene har status som Konfigurert.

Noen som har noen tips mht hva som mangler, eventuelt en trinn for trinn oppskrift for hvordan dette skal gjøres?

Lite info å finne etter ekstensiv googling...

Rune

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er ikke hyperduo at den flytter de filene som er mest brukt over på ssd disken automatisk ? Så skal du ha litt oversikt via den Marvel controllern som installeres ? Har ikke prøvd den selv enda siden hovedkorte tok kvelden før jeg fikk gjort det :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Siden jeg har en liten SSD liggende ubrukt (40GB), vurdere jeg også ta i bruk HyperDuo for økt hastighet på snurre disken.

Har kommet over denne oppskriften, hvor det bare skulle være å droppe OS instalasjon.

Method #1:

1. Connect 1x supported SSD to either one of the SATA6G port from the Marvell 9128 controller.

2. Connect 1x HDD to the remaining SATA6G port from the Marvell 9128 controller.

3. Enter BIOS and ensure the Marvell 9128 is set to ACHI mode.

4. Press [F10] to save and exit the BIOS configuration screen.

5. During POST, press [CRTL+M] to enter the Marvell 9128 option ROM.

6. Find the respective option, and build HyperDuo with it.

7. Install windows OS. Please ensure you are loading the Marvell 9128 driver from the support CD at the beginning of OS installation to assure proper operation.

8. Done.

Method #2:

1. Connect 1x supported SSD to either one of the SATA6G port from the Marvell 9128 controller.

2. Connect 1x HDD to the remaining SATA6G port from the Marvell 9128 controller.

3. Connect any HDD onto any of the SATA ports from the Intel P67 PCH.

4. Install OS onto the HDD from the Intel P67 PCH.

5. Install all drivers and the Marvell IMSU.

6. Use Marvell IMSU to configure the HDD and SSD connected to the Marvell 9128 as HyperDuo mode.

7. Restart system, and enter BIOS and ensure the Marvell 9128 is set to ACHI mode.

8. Install windows OS. Please ensure you are loading the Marvell 9128 driver from the support CD at the beginning of OS installation to assure proper operation.

9. Done.

Finner veldig lite informasjon, og har f.eks ikke greid å finne ut om TRIM støttes.

Dersom Trim ikke støttes, setter jeg heller opp den lille SSD'en for seg selv, og velger manuelt hva jeg legger på den.

ERYXX, har du fått det til å virke?

Har du sjekket om Hyperduoen vises i disk manager, og mangler formatering?

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Skal ha samme oppsett som trådstarter, men har ikke fått ssd'en enda. Håper du finner ut av dette så de som kommer etter deg slipper å lete så lenge etter løsningene.

Har du sjekket at driverene laster skikkelig i win 7? Hos meg hadde windows updater laget krøll, så måtte slette ACS-og-noe og laste ned Marvel-driveren fra ASUS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...