Gå til innhold

Ny harddisk - reinstallere Windows 7 ?

Anbefalte innlegg

Harddisken min tok kvelden forrige uke og i dag fikk jeg endelig den nye harddisken.

Jeg har produktnøkkelen, under maskina står det at det er Win7 Home Edition OA.

Var det ikke noe med at OA eller OEM bare kunne aktiveres en gang?

Men jeg finner ikke igjen win 7-dvden, er det noen steder jeg kan laste ned boot cd?

Eller kan jeg laste ned fra fyfy-nettsider og bruke produktnøkkelen min til den installasjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du får tak i en skikkelig kopi av original-DVD-en og ikke en cracket løsning, er det ikke noe problem. OEM binder seg til maskinen, dvs. hovedkortet, og kan installeres så mange ganger du orker så lenge det ikke skiftes ut. .

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Det er en egen versjon for Home Premium, men det du kan gjøre er å redigere .iso filen du får via MSDNAA og fjerne ei.cfg filen fra mappen sources. Da får du opp en meny med alle Win7 versjonene når du starter installasjonen.

Da velger du Home Premium og bruker nøkkelen du har under pcen.

Du må trolig likevel ringe inn til Microsoft for å aktivere, da nøkkelen under pcen kun er ment til "nødsbruk" og aldri har vært brukt før (nøkkelen pcen brukte var en av OEM-SLP nøkkel, og ikke OEM-COA nøkkelen som står under pcen). Men det er jo nødsbruk nå.

Er du skikkelig heldig trenger du ikke å ringe inn, men det er uansett ikke noe problem å ringe inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...