Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

14 mbit/s = 100 KB/s?!


Anbefalte innlegg

Har fått fjernhjelp av dem og de konkluderte med at det ikke var problemer hos meg. De var innpå routeren som jeg er koblet til MED KABEL. Har også en trådløs tilkobling.

 

Hvis de har konkludert med at feilen er ikke hos deg via fjernhjelp så er selvfølgleig situasjonen en annen.

 

Av og til er det lett å få feil inntrykk. Vi kan tross alt bare se det du velger å skrive på forumet.

 

Da får du nesten avvente konklusjonen av den saken før du gjør noe spesiellt videre I guess...

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen svar enda, dessverre. Telenor mener at ettersom deres hastighetstest viser korrekt hastighet er det ikke deres problem.

 

Men, kan være dette bare er en tilfeldighet, da jeg kjørte testen deres hjemme hos meg som opplagt nok er telenorkunde, viste testen at jeg hadde akkurat den hastigheten jeg skal ha. Det var imidlertid den eneste testen som viste dette. www.tptest.no og andre hastighetstester viste at jeg hadde en hastighet på ca 9 mbit/s.

 

Da jeg kjørte samme test hos noen som har internett fra get, viste de fleste hastighetstestene ca 5 mbit/s, mens telenors viste rundt 1 mbit/s.

 

Er dette tilfeldig, eller er telenor rett og slett så sleipe at det har "rigget" testen sin for å gjøre kundene sine fornøyde?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Er dette tilfeldig, eller er telenor rett og slett så sleipe at det har "rigget" testen sin for å gjøre kundene sine fornøyde?

 

Den er ikke rigget, men serveren står nok hos Telenor slik at hastigheten blir optimal i og med at trafikken ikke går gjennom flere ledd utenfor Telenor's nett. Dermed kan de i større grad utelukke at kunden bruker andre trege servere og dårlige unøyaktige sider for å måle det de tror er lav hastighet.

 

Hva trafikken må gjennom fra en Get kune før den kommer frem til serveren er en annen sak, og her kan det være mange andre ledd som trekker hastigheten ned. Det trenger ikke være noe mistenkelig med dette.

Lenke til kommentar

Ehm, hmm, Du skriver du har kablet tilkobling samt mulighet for trådløst.

 

Spørsmålet mitt er. Har du sikret eventuellt trådløst nettverk? Slik at ikke naboen din har kobla seg til linja di og sitter og snylter og maxxer ut linja. I så tilfelle vil du naturligvis ikke få noe hastighet.

 

 

Just a thought.

Lenke til kommentar

Har du husket å slå av trådløst nettverk? Koble vekk hele routeren?

 

Og det er ikek sikkert alle på kundeservicen er helt klar over hvordan den fungerer i praksis.

Jeg jobber for en konkurrent av Telenor, men jeg er allikevel rimelig sikker på at den testen fungerer som ZeVs^ beskriver :-)

Lenke til kommentar

To timers samtale med telenor gjorde at vi har testet ALLE muligheter ja ;) Med trådløs, uten trådløs, med modem koblet rett i uttak i veggen utenom splitter osv osv. Feilen skulle altså ligge på sentralen deres og de skulle sende ut personell for å bytte et kort.

 

Når det er gjort er jeg forhåpentligvis strålende fornøyd! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...