Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har problemer med å sette opp nettverk!

Anbefalte innlegg

Fikk meg ny pc for en stund siden (som jeg har opp på rommet mit) og fikk lyst til å koble den og "familie" pc'en sammen. Så jeg kjøpte meg et ekstra nettverkskort (til fam. pc'en) og en 10m lang kabel.

so far so god....

Jeg satte kortet inn i pc'en, og slo den på for innstalere kortet, men den fant ikke det, det fulgte med en diskett med teksten "driver diskette" utenpå og denne var det bare vræl på som jeg ikke forsto mg på....

Finner ikke driver på nettet, og ikke.... noe sted!

Kortet heter Realtek 8139/ADMtek 983 10/100 base Ethernet Card eller noe sånt (kommer fra "ST Lab")

(Den ene pc'en er med win 98SE og den andre med win XP) :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går ut i fra at det er 98 marskinen du instalerer kortet på (xp har drivere).

Er det ikke en readme fil på disketen?

Hva heter filene?

Ja det er 98 maskinen kortet er på (Xp'en har integrert korT),

og det er ikke bare filer dr, det er noe som heter setup dr og når jeg starter dt kommer det opp noe som heter

LAN Adapeter SetUp and Diagnostics Version 5.01

Lenke til kommentar

Gjør som følgende:

Høyre klikk på min datamaskin, velg enhetsbehandling.

Finn så enten Other Devices eller Network Card (og da er det sikkert merket med et gult tegn)

Dobbelt klikk på den og velg arkfanen driver, og trukk der "oppdater driver"

Så er det next på veiviseren, og søk etter driver. Velg da diskett stasjon og putt disketten!! Da skal resten gå av seg selv!

Lenke til kommentar
Fikk meg ny pc for en stund siden (som jeg har opp på rommet mit) og fikk lyst til å koble den og "familie" pc'en sammen. Så jeg kjøpte meg et ekstra nettverkskort (til fam. pc'en) og en 10m lang kabel.

so far so god....

Jeg satte kortet inn i pc'en, og slo den på for innstalere kortet, men den fant ikke det,

Fant ikke maskine kortet eller fant den ikke en driver?

Driveren ligger i win98 mappa på disketten, når maskinen spør etter driver så bed du den søke i den mappa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...