Aetius Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Tåler du like mye som disse kameraene? Les mer Lenke til kommentar
ryback Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg tror jeg må skrike/I think I'm going to hurl! Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Greit nok at kameraene tåler å tas med under vann, men hvor bra bilder får man egentlig på 10 meters dyp med en 1/2,33" brikke og et f/3,5-objektiv? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 herregud så stygge kamera, hater slike glorete dingser uansett hvem som lager dem. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 det svarte og grønne så ikke så værst ut. Svarte var ganske stilrent, dette er jo ikke kameraer man har i lomme på vei til Vorset, men når man er ute i naturen. For min del er det viktigere at de tåler mye enn at de er moteriktige. Men ja, hvis de lager et ok bilde så hadde det vært genialt å ha et slikt når man er ute og fridykker, 2000kr for et kamera er ikke så mye. Husker jeg skulle ha undervannshus for en stund siden, det lå til 1500kr for mitt Canon kompakt kamera, mye bedre å kjøpe et slikt kamera istedet for 500kr mer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Greit nok at kameraene tåler å tas med under vann, men hvor bra bilder får man egentlig på 10 meters dyp med en 1/2,33" brikke og et f/3,5-objektiv? Sikkert bedre bilder enn f.eks Panasonic LX3, som neppe tåler en centimeters dybde. Men seriøst, på 10 meters dybde er nok makrolyset veldig nyttig, selv om ekstern blits hadde vært ennå kjekkere. Snekkern: Helt enig. Jeg skjønner ikke hvorfor vanntett må se sånn ut. Olympus har en del penere kameraer i sin Tough-serie. Endret 8. februar 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
tvister Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 "Snekkern: Helt enig. Jeg skjønner ikke hvorfor vanntett må se sånn ut. Olympus har en del penere kameraer i sin Tough-serie." Er greit med et glorete kamera som skiller seg ut fra resten av faunaen. Mye lettere å finne det igjen et kamera som nesten roper, "her er jeg", når man mister det enn et anonymt kamera. Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Ser ut til at man gjør et poeng ut av at kameraer som tåler en trøkk og en skvett skal se slik ut også - Selv om "egget" til Canon (D10) er noe for sært, og Casios EX-G1... litt rare vinkler. Venter med å kjøpe dette til mer reviews dukker opp. Må få noe nytte ut av Fuji W3 først... Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Driter i farger da det er det funksjonelle pluss bildekvalitet teller. Tipper at det ikke er mange her på forumet som dykker ned til 10 meter med slik kamera. d Da er det andre kameraer med undervanhus som er bedre egnet. Tipper dette er kurant og gripe tak i når man trenger et grepsvenlig kamera for det teller mere en fargen. god krok er det også selv har jeg såpestyket fra canon D10 men bruker helst 40D til alt på land Lenke til kommentar
Cid Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg kunne tenke meg dette kun for de "tøffe" egenskapene, hvis det er noen som vet hvor jeg kan få kjøpt GorillaGlass / Dragontrail i løsvekt også, så tror jeg at jeg skal kunne bygge det om så det overlever bermudatriangelet (veska til frua ) ;p Lenke til kommentar
El-torro Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 og ny K-5 versjon anonsert i dag! http://www.focusnordic.no/Home/News/1000885482 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Jeg kunne tenke meg dette kun for de "tøffe" egenskapene, hvis det er noen som vet hvor jeg kan få kjøpt GorillaGlass / Dragontrail i løsvekt også, så tror jeg at jeg skal kunne bygge det om så det overlever bermudatriangelet (veska til frua ) ;p Du drar vel ikke tilfeldigvis kjensel på denne dama? Lenke til kommentar
onkelRoar Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 På 10 meters dyp ville jeg satt mere pris på hjelp til å komme meg opp enn å være glad for at kameraet tåler det :!: men det er som sagt meg da. Plasker gjerne i overflata foresten. Tar det brukbare bilder? Lenke til kommentar
MetteHHH Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg har haft meget sjov ud af mit Pentax w30, når jeg bader med børnene. Og jeg er RET ligeglad hvor grimt det er - det er legetøj, ikke designertøj! Men her er noget jeg ikke forstår: Der kommer en ny "tough" model ca. en gang om året. Så ville jeg tro, at det gamle model skulle falde i pris, ligesom det sker med f.eks. dSLR-kameraer. Men det sker ikke rigtigt? Den gamle model forsvinder, eller holder samme pris. Man skulle da tro, at der ville være et restlager, der skulle sælges ud? Jeg ville nemlig gerne opgradere mit gamle w30 til w90 - og kiggede om det var ved at falde i pris - men det er det ikke. Og de få forhandlere, der stadig har w80, prøver også at sælge dem til samme pris... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg har haft meget sjov ud af mit Pentax w30, når jeg bader med børnene. Og jeg er RET ligeglad hvor grimt det er - det er legetøj, ikke designertøj! Men her er noget jeg ikke forstår: Der kommer en ny "tough" model ca. en gang om året. Så ville jeg tro, at det gamle model skulle falde i pris, ligesom det sker med f.eks. dSLR-kameraer. Men det sker ikke rigtigt? Den gamle model forsvinder, eller holder samme pris. Man skulle da tro, at der ville være et restlager, der skulle sælges ud? Jeg ville nemlig gerne opgradere mit gamle w30 til w90 - og kiggede om det var ved at falde i pris - men det er det ikke. Og de få forhandlere, der stadig har w80, prøver også at sælge dem til samme pris... Noe av grunnen er nok at avansen er mye mindre på kompaktkameraer en dslr. Lenke til kommentar
Cid Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Jeg kunne tenke meg dette kun for de "tøffe" egenskapene, hvis det er noen som vet hvor jeg kan få kjøpt GorillaGlass / Dragontrail i løsvekt også, så tror jeg at jeg skal kunne bygge det om så det overlever bermudatriangelet (veska til frua ) ;p Du drar vel ikke tilfeldigvis kjensel på denne dama? Det kan se ut som svigermor... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg