pcrookie Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Sommeren 2008 bygde jeg pc med en kamerat, jeg var og er ganske grønn så kan ikke så mye; hovedkort: Evga nforce 780i sli skjermkort: Xfx geforce 9800 gtx psu: Corsair hx 620w prosessor: Intel Core 2 Duo hdd: Western digital 500 GB minne: Ballistix 1 GB * 4 System: Windows Vista home premium kabinett: Antec P182 Funka helt perfekt lenge og traff mine behov. Etterhvert begynte endel programmer å ikke svare etterhvert og sånn holdt det på lenge (1 år). Fikk endel bluescreen og pcn skrudde seg av av seg selv og slike ting, mange ganger om dagen. Skyldes dette mangel på oppdateringer ? En dag funka ikke lyden i det hele tatt, selvom jeg restarta osv. Rookie på pc som jeg er, åpnet jeg den for endte gang og begynte å fikle og lure på om noe var løst. Noe må jeg ha gjort for plutselig døde den helt og ville ikke starte igjen. Var noe med hovedkortet jeg kom borti. Er ikke sikker på om det kom noe røyk, isåfall var det veldig utydelig. Det lyser på hovedkortet når jeg skrur på PSU, men vil ikke boote. Leverandør vil ikke hjelpe meg, og hovedkortet er foreldet og ikke isalg lenger får jeg beskjed om av leverandører og butikker. Hva har jeg gjort, og hva gjør jeg nå ? Er det kortsluttet, og går det isåfall ann å fikse ? Om ikke, lurer jeg på hvilke hovedkort som kan passe inn til de andre komponentene, dette har jeg ikke peiling på. Gjerne link, men alt funker. Setter utrolig stor pris på all hjelp. Om det er noen "eksperter" som kan hjelpe meg. Spør gjerne om det er noe mer jeg må oppgi! På forhånd takk! Hilsen pcrookie Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Noe må jeg ha gjort for plutselig døde den helt og ville ikke starte igjen. Var noe med hovedkortet jeg kom borti. Er ikke sikker på om det kom noe røyk, isåfall var det veldig utydelig. La meg sette få ting litt i perspektiv: Jeg skulle se på tv en dag. tv'n ville ikke slå seg på, så jeg hentet hjulasteren og kjørte skuffen inn i tv'en for å slå den på. Da jeg rygget tilbake oppdaget jeg at det røk litt av tven, isåfall var det veldig utydelig. Når jeg prøver å slå den på så er det ennå litt lys å se. Jeg tror du kan skrive opp ett stk hovedkort på handlelista ja. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Tukla du med PC'n når den var i gang? Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Hvis du har muligheten så prøv maskinen med en annen strømforsyning. Ta også en titt på kondensatorene rundt sokkelen til CPUen for å se at disse ikke buler ut eller lekker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå