chris2ffer91 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg har et hjemmenettverk med en Jensen Airlink 89300, men jeg klarer ikke å koble meg på nettverket med min HTC Hero. En kompis som har HTC Desire fant heller ikke nettverket. Kjæresten min har Samsung Galaxy 5 og kobler seg til nettverket uten problemer. Det ser ut til at telefonen ikke finner nettverket i det hele tatt, og jeg har prøvd å endre på de fleste innstillinger uten at det ser ut til å funke. Er det noen som har en idé eller et tips til hvordan jeg kan få det til å fungere, blir jeg veldig glad! Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Forsøk å slå av kryptering (sett det som et åpent nettverk) og se om det funker. Etter det kan du f.eks. forsøke med WEP og om det funker gå for WPA. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Finner du ikke nettverket, så står det trolig på en kanal du ikke har på telefonen. Endre kanal til f.eks 1 i routeren. Lenke til kommentar
chris2ffer91 Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 Nettverket stod på kanal 1, så jeg byttet til kanal 4. Ingen endring da. Jeg fant nettverket da det stod som åpent, men ikke da jeg hadde det som WEP eller WPA2. Skjønner meg ikke på det.. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Sjekk at router har siste versjon av FW, om ikke bør du installere den. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Sjekk på Android market for HiddenSSID Enabler dersom du har skjult SSID. Ser ut til at HTC er litt merkelig i forhold til WLAN. Lenke til kommentar
chris2ffer91 Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 Jeg har omsider fått det til å fungere. Måtte endre krypteringen til WEP, har forsøkt frem og tilbake, men har ikke alltid skjønt alt jeg har trykket på. Nå er det i orden, og det er det viktigste. Takk for tipsene folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå