Gå til innhold

Dårlig Webshoptest

Anbefalte innlegg

I utg.punktet er det kanskje litt lite å kåre norges billigste webshop på basis av prisen på 10 produkter.

Når vinneren av Webshoptesten 2/2003 i kun hadde 5 av de ti varene synes jeg det blir feil, på det grunnlaget, å kalle det billigste webshop.

I grunnen er vel dette ikke noe å bekymre seg så voldsomt over, men jeg føler webshoptesten har fått en viss status blant kunder og butikker på webshopmarkedet. Derfor er det fare for at for eks Butikk#1 reklamerer "vi er kåret til billigste webshop" på grunnlag av at de hadde 5 varer som var billigst i en liten test på hw.no

Selv synes jeg det er bedre å få tips/erfaringer her fra forumet + webshopguiden, samt bruke prisguiden/sjekke lokale forhandlere når jeg handler.

Andre som har synspunkter rundt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg hadde tenkt til å kommentere det siste, jeg er også enig i at webshopguiden er bedre til anbefaling av webshop ( selv om artikkelen ikke var noen form for "anbefaling" )

men så er det ikke alle som er innpå hw.no, derfor er jeg helt enig i at det er enkelt for butikkene å bruke tittelen, hadde jeg vært totalt ukjent med webshopper og skulle sammenligne en som har stempelet - kåret til billigste nettbutikk av hardware.no mot en uten et slikt stempel så hadde jeg sikkert valgt den med stempelet..

samtidig så føler jeg at tilleggsinformasjonen på slutten av artikkelen burde vært helt i begynnelsen, for jeg har en følelse av at en del folk hopper rett på linkene som er et stykke ovenfor istedenfor å fullføre artikkelen helt slik at de får det printet inn i hodet at billigste webshop ikke nødvendigvis betyr god kundeservice o.l

det er en god ide å redigere artikkelen og plassere dette på toppen slik at folk ikke misforstår!

Lenke til kommentar

Enig i at teksten bør flyttes.... Så er det en viss sjanse for at folk leser den... De gangene jeg selv har lest testen, har jeg gått rett til resultattabellen. Er nok mange som gjør det, både på denne og andre tester (??)

Føler likevel ikke at å flytte teksten vil hindre nettbutikker i å misbruke tittelen som norges billigste webshop.

En idé hadde kanskje vært å dele ut pris for "HW.no´s anbefalte webshop 2 kvartal 2003". Jeg mener det rett og slett blir feil å kalle noen billigst på grunn av prisen på 5 varer. Tenk om man finner billige tomater/poteter/melk/snickers/rullekake på Indre Akershus Landhandel, og kårer det til norges billigste butikk....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...