MirusMentis Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Kjøp/lån en disk, reinstaller på den. Fungerer alt fint så vet du hvertfall hva problemet er. Feiler dette så hadde jeg satt inn den gamle disken igjen og sendt den på service.. Kan være hovedkort etc. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Ja hvis du ikke har tid til å vente på det så har du vel ca. 2 muligheter slik jeg ser det: * Kjøpe ny disk og håpe at det fikser problemet. * Kjøpe ny PC. Lenke til kommentar
EmilFabian Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 Har funnet ut litt mer, virker som ci.dll har kræsja. Hva gjør jeg nå da? Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Du kan pröve å laste ned Ultimate boot CD (google ubcd) og se hva diskinfo programmene sier (smartudm f.eks). Det er og en rekke produsent programmer der om du klarer å se hvilken produsent har laga disken i maskina. Du kan og pröve å boote w7 cd'en og starte command prompt, kjör så checkdisk /F /R for å sjekke den. Googla litt på ci.dll noen mistenkte vel at CI.dll er spyware, mens ci.dll er ei systemfil så sjekk om det er store/små bokstaver som rapporteres. Lenke til kommentar
EmilFabian Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Hei igjen! Na har jeg funnet ut problemet. Harddisken er defekt Men som sagt sa har jeg ikke til til a sende inn datamaskinen pa reparasjon, sa er det noen som vet hvor jeg kan kjope en harddisk til en Samsung R620? Lenke til kommentar
EmilFabian Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Hvor raske er de med levering der? Ma ha datamaskinen i orden til torsdag Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Det kommer ann på når du bestiller, når den blir sendt, og hvor i landet du bor. Bortkasta å bruke flere hundre kroner på en ny harddisk, når du har krav på å få den bytta på garantien, spør du meg. ~ Mortis Endret 14. februar 2011 av Mortis Lenke til kommentar
EmilFabian Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Bortkasta å bruke flere hundre kroner på en ny harddisk, når du har krav på å få den bytta på garantien, spør du meg. Er egentlig litt enig i det, men om jeg skal fa ny pa garantien ma den gamle forst sendes inn til Oslo for sjekk, og bare det kan ta rundt en uke. Da er det heller bedre a betale noen hundre og fa datamaskinen i gang igjen Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Enig med Mortis. Du burde heller sende den inn til service. Burde jo ikke være urimelig med lånepc heller.. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Er egentlig litt enig i det, men om jeg skal fa ny pa garantien ma den gamle forst sendes inn til Oslo for sjekk, og bare det kan ta rundt en uke. Da er det heller bedre a betale noen hundre og fa datamaskinen i gang igjen Tar det over en uke, har du krav på en lånemaskin. Dette er ett eksempel på bruk og kast samfunnet, gidder ikke å få det reparert, så kjøper heller nytt. Er ikke rart det blir mye avfall og bortkasta penger. ~ Mortis Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Er egentlig litt enig i det, men om jeg skal fa ny pa garantien ma den gamle forst sendes inn til Oslo for sjekk, og bare det kan ta rundt en uke. Da er det heller bedre a betale noen hundre og fa datamaskinen i gang igjen Tar det over en uke, har du krav på en lånemaskin. Dette er ett eksempel på bruk og kast samfunnet, gidder ikke å få det reparert, så kjøper heller nytt. Er ikke rart det blir mye avfall og bortkasta penger. ~ Mortis Hadde selv en raptor disk som tok kveld, men jeg sende den inn til test. Så ja det tok litt over en uke før jeg fikk nye. Men raptor har 5 års garanti, så det var enkel å få nye. Men jeg gadd ikke vente på nye disk, jeg kjøpte meg en nye disk og satte den inn. Men du kan jo sende din inn og prøve å få den på reklamasjon/garanti, da har du en i reserve, det har jeg nå. En annen ting, det blir vel ikke mere avfall om du kjøper deg en ny disk, jeg har nå to disker som funker, hva de gjør med den jeg sende inn er ikke mitt problem. Hadde dette vært meg og måtte kjøpt meg nye disk til en laptop, ville jeg valgt en SSD drive 64GiB eller 128GiB. Lenke til kommentar
EmilFabian Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Ble til at jeg leverte den hos Expert på mandag. Først idag er den fremme på verkstedet! Kommer nok til å ta litt over en uke gitt Lenke til kommentar
EmilFabian Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Hei igjen! Det tok sin tid, men endelig er maskinen på vei tilbake fra verkstedet. Harddisken ble bytta ut og maskinen skal være fin igjen Tusen takk for hjelpen alle sammen! Endret 9. mars 2011 av EmilFabian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå