lolole Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Hei Jeg har et spørsmål angående tegning av bilforsikring. I snart 5 år har jeg hatt en bil som har vært forsikret på moren min fordi jeg har vært under 23 år. Nå er jeg 23 og vil ha forsikringen over på meg slik at jeg får opptjent bonus. Dessverre hadde jeg et lite uhell for 2 år siden som ble tatt på forsikringen. Jeg regner med at forsikringsselskapene sjekker opp personnummer mot gamle uhell når man skal tegne ny forsikring? Saken er den at jeg har lyst til å prøve å starte på 30-40% bonus istedenfor standard 20% ved å få en atttest på at jeg har brukt bilen/kjøreerfaring. Men hva har lurest: 1. Få en attest på at jeg har disponert bilen og kjørt skadefritt i 2 år? 2. Få en attest på at jeg har disponert bilen i 5 år med en skade? Eller er det i det hele tatt vanskelig å forhandle seg opp til mer enn 20% bonus ved førstegangs-forsikring? Takk for svar :-) Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Ser ikke problemet. Forsikringen har vært på din mor, ikke deg. Er slutt på at man kan overføre bonus fra foreldre til unger, sluttet de med på 90 tallet tror jeg. Lenke til kommentar
lolole Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 Har hørt at man kan få høyere startbonus ved å få underskrift fra firma om at man har brukt firmabil eller foreldre om at man har disponert bilen hjemme. Er ikke snakk om å overføre noe bonus men dokumentasjon på kjøreerfaring som kan føre til høyere startbonus. Noen som har prøvd noe sånt før? Lenke til kommentar
lolole Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) *dobbelpost* Endret 8. februar 2011 av lolole Lenke til kommentar
darket Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 første forsikringen min jeg skulle ha, fikk jeg ingenting. var i samme situasjon som deg. Men du kan jo ringe noen kundesenter å spørre, de vet jo dette best. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Min erfaring er at de som tilbyr høyere startbonus, ofte også har høyere premie i utgangspunktet. At du får 30% istedenfor 20% betyr ikke at du nødvendigvis kommer bedre ut rent økonomisk. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Men man kan bytte selskap en måned etter man har tegnet den og betale tilnærmet ingenting og fortsatt beholde startbonusen. Har man tjent opp f.eks 10% bonus vil man ikke miste den ved å bytte selskap. For de fleste selskaper holder det også med et halvt år for å gå opp 10% ved bytte, så bytter man selskap ca. hvert halve år kan man gå opp med nesten 20% hvert år. 1 Lenke til kommentar
lolole Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=582163 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå