Pærte Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 På engelsk er intensjonen ganske klar: "Do you want to go out with me?" Norsk: "Vil du gå ut med meg?" "Vil du finne på noe en dag?" Hvordan sier man dette slik at det ikke er noen misforståelser ute å går? Hun må jo forstå at jeg ber henne ut, og ikke bare som en venn (for hun er en venn som jeg har følelser for). Hjelp Lenke til kommentar
Zondra Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Det er bare å si det rett ut "Vil du gå ut på en date med meg?" Enklere blir det ikke! Lenke til kommentar
Populært innlegg Zabaniya Skrevet 8. februar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 8. februar 2011 Eller så kan du si det rett inn Ønsker de å være i mitt samvær en kveld? 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 8. februar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 8. februar 2011 Eller "skal vi forplante oss?" 41 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bandidos-Pelle Skrevet 8. februar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 8. februar 2011 "Ønsker De å akkompagnere Deres selskap med mitt vedkommende i en nær, framskuelig fremtid?" 26 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Bruk ordet date eller stevnemøte så unngår du missforståelser. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Bruk ordet date eller stevnemøte så unngår du missforståelser. Bedre å ikke kalle det 'date' igrunn når man spør. Kan fort bli kleint eller gjøre en eller begge parter mer nervøs enn nødvendig. "Skal vi finne på noe?". Hvis du er litt mer konkret er det bedre, fex "Skal vi se <insert film here> Onsdag kl 18 i kinoen?". Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 PÅ engelsk sier du ikke "do you want to go out with me?". Du sier f.eks. "Hey, you want to do something one day?" eller "I am going to ... do you want to come?". Hvis dere liker hverandre så vil dere finne ut fort. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Bedre å ikke kalle det 'date' igrunn når man spør. Kan fort bli kleint eller gjøre en eller begge parter mer nervøs enn nødvendig. "Skal vi finne på noe?". Hvis du er litt mer konkret er det bedre, fex "Skal vi se <insert film here> Onsdag kl 18 i kinoen?". Men TS spesiserer jo at han ikke vil det skal bli misforståelser. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Bedre å ikke kalle det 'date' igrunn når man spør. Kan fort bli kleint eller gjøre en eller begge parter mer nervøs enn nødvendig. "Skal vi finne på noe?". Hvis du er litt mer konkret er det bedre, fex "Skal vi se <insert film here> Onsdag kl 18 i kinoen?". Men TS spesiserer jo at han ikke vil det skal bli misforståelser. Da spør man om å treffes en dag for å gjøre et eller annet, og man spesifiserer at det er for å bli bedre kjent med DEG . Da skjønner de fleste at man gjerne har noen flere hensikter i lengden. Blir litt mer naturlig da enn å kalle det en date, men selvfølgelig, når du får ja, så kan du godt svare "Da er det en date! ". Endret 11. februar 2011 av ChrML Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) "Jeg lurte på om jeg kunne friste med en helaften utelukkende bestående av uforplikende samkved" Endret 11. februar 2011 av Oscar Lima Delta 3 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg mistenker at han ikke har lyst til å holde det uforpliktende... Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 «Du - meg... Samkvem..?» 1 Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 "bli med hjem til meg så kan vi prøve å lage trillinger" (det var ikke seriøst) men ja.. du kan si "du, meg, date. x sted x tid" Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg likte trillinger-ideen, men man bør vel kanskje ha et litt humoristisk forhold fra før av? Lenke til kommentar
franky12 Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg likte trillinger-ideen, men man bør vel kanskje ha et litt humoristisk forhold fra før av? Tenker det jeg også Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Med mindre hun er VELDIG verpesjuk da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå