Redaksjonen Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Pass på at du ikke betaler for mye. Les mer Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Imponerende at El-kjøp kommer såpass bra ut av det og det stemmer nok som de sier at man har fordelen av at man er garantert den Nordiske utgaven sånn at man får undertekster på Norsk. Det aller hyggeligste er i alle fall å se at Blu-ray prisene nå for alvor begynner å ligne "normale" priser som folk er villige til å betale for en god film , personlig har det blitt mer og mer sjeldent at vi går på kino (prisen på billeten her i Trondheim er jo nå på ca 105Kr pr pers) da man ikke får med seg filmen hjem til odel og eie, noe man får til samme pris på dvd / blu-ray. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg har kjøpt mange filmer fra play.com og jeg har til dags dato ikke mottatt en film uten norsk teksting. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Kino og Bluray blir jo ihvertfall som å sammenlikne epler og pærer. Kjøper jeg Fjordland og spiser hjemme så blir det rimeligere enn om jeg drar på Grand Café og spiser der. Uansett bra at prisene faller, da de fremdeles er ALTFOR dyre kontra DVD. Det skal være en god film for at den skal være verdt over 100 kroner timen. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg var ikke klar over Play.com. Gratis frakt og uten mva... Men jeg må innrømme at jeg ikke liker tanken på å risikere en DVD/Blu-Ray uten norsk tekst, da... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Hadde vært greit at artikkelforfatteren hadde presisert uttalelsen fra Elkjøp sin presseansvarlig. Filmer under 200 kroner slipper mva. Filmer som koster over 200 over må betale mva ved innførsel. Det finnes mange filmer der med norsk tekst. Men også mange uten. Informasjon om dette finnes oftest et stykke ned på siden som omhandler filmen. Så direkte feilaktige påstander fra Elkjøp burde ikke fått stått uimotsagt. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Ser ikke lengre filmer med norsk tekst uansett, så dette er jo gode nyheter Lenke til kommentar
TMB Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg har laget en tråd i forumet som omhandler filmer fra Play med norsk tekst, kanskje legge en link i artikkelen? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1266321 På en annen side, hvem trenger vel norsk tekst? Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Hadde vært greit at artikkelforfatteren hadde presisert uttalelsen fra Elkjøp sin presseansvarlig. Filmer under 200 kroner slipper mva. Filmer som koster over 200 over må betale mva ved innførsel. Det finnes mange filmer der med norsk tekst. Men også mange uten. Informasjon om dette finnes oftest et stykke ned på siden som omhandler filmen. Så direkte feilaktige påstander fra Elkjøp burde ikke fått stått uimotsagt. De aller fleste enkeltfilmer koster under 200kr fra play.com, så synes ikke elkjøp uttalte seg noe feilaktig. Det er også mange utgivelser jeg ikke har kjøpt fra play.com pga manglende norske undertekster, så det er også et godt poeng. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Hadde vært greit at artikkelforfatteren hadde presisert uttalelsen fra Elkjøp sin presseansvarlig. Filmer under 200 kroner slipper mva. Filmer som koster over 200 over må betale mva ved innførsel. Det finnes mange filmer der med norsk tekst. Men også mange uten. Informasjon om dette finnes oftest et stykke ned på siden som omhandler filmen. Så direkte feilaktige påstander fra Elkjøp burde ikke fått stått uimotsagt. Hva konkret er det som er direkte feilaktig i det elkjøps representant sier? AtW Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Hva skal man med norske undertekster? Engelske undertekster er overlegne på alle måter, og man slipper flau "uoversettelighet". Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Hva skal man med norske undertekster? Engelske undertekster er overlegne på alle måter, og man slipper flau "uoversettelighet". Personlig bruker jeg sjelden undertekst, og isåfall gjerne engelske, men jeg skjønner jo godt argumentet, noen liker å ha norske undertekster, av forståelige grunner. AtW Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Kino og Bluray blir jo ihvertfall som å sammenlikne epler og pærer. Kjøper jeg Fjordland og spiser hjemme så blir det rimeligere enn om jeg drar på Grand Café og spiser der. Uansett bra at prisene faller, da de fremdeles er ALTFOR dyre kontra DVD. Det skal være en god film for at den skal være verdt over 100 kroner timen. Du har helt rett i det , med en blu-ray slipper vi : *Å høre på andre mennesker sitte og skravle i filmen. *Å få kastet popcorn på seg av en gjeng med tenåringer som skal ha det artig bak deg. *Få relativt dårlig bilde pga slitt utstyr. Det eneste som virkelig er bra med kino er størrelsen på skjermen , alt annet kan man ofte få bedre hjemme så lenge man har et bra nok annlegg. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg har ikke sagt at kino er bedre enn å se det hjemme, jeg har sagt at det er vanskelig å sammenlikne to vidt forskjellige produkter. Man går ikke på kino kun for å se filmen, på samme måte som man ikke går på restaurant kun for å bli mett. Jeg har ikke vært på kino på 8-10 år, og kommer nok ikke til å gjøre det i nær fremtid heller - men det er to vidt forskjellige markeder likevel. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Hva skal man med norske undertekster? Engelske undertekster er overlegne på alle måter, og man slipper flau "uoversettelighet". Hva gjør man om man suger bigtime i engelsk?? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Hvorfor ikke handle fra Amazon.co.uk isteden? Inception - 117 kr Wall Street 2 - 133 kr Piranha 3D - 71 kr Salt - 125 kr Top Gun - 71 kr The Dark Knight - 63 kr Kick-Ass - 78 kr Life (BBC) - 126 kr Leon - 55 kr Alle prisene er rundet opp til nærmeste krone og med samme omregningskurs. Det er ikke gratis frakt på alt fra Amazon UK, men ved å bestille 2 eller 3 sammen, så får man gratis frakt stort sett. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Savner forøvrig Amazon.co.uk som erfaringsmessig er enda billigere enn play.com. Dersom man vil sjekke om norske undertekster er tilgjenglige på amazon eller play kan man benytte sider som uk.blu-ray.com eller www.blu-world.co.uk Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Men dersom man må bestille 2-3 samtidig for å få gratis frakt fra Amazon, så kommer jo mva i tillegg. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Hvorfor ikke handle fra Amazon.co.uk isteden? Inception - 117 kr Wall Street 2 - 133 kr Piranha 3D - 71 kr Salt - 125 kr Top Gun - 71 kr The Dark Knight - 63 kr Kick-Ass - 78 kr Life (BBC) - 126 kr Leon - 55 kr Alle prisene er rundet opp til nærmeste krone og med samme omregningskurs. Det er ikke gratis frakt på alt fra Amazon UK, men ved å bestille 2 eller 3 sammen, så får man gratis frakt stort sett. EDIT: Nvm De hadde gratis frakt på alt, for noen dager siden. Muligens bare en kampanje. Endret 8. februar 2011 av TM B Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Så direkte feilaktige påstander fra Elkjøp burde ikke fått stått uimotsagt. Dette er ikke påstander fra Elkjøp. Dette er en journalists gjengivelse av angivelige påstander fra Elkjøp. Det er ikke alltid disse to tingene er det samme, noe som alle som har blitt intervjuet av en journalist sikkert kan skrive under på ... De hadde gratis frakt på alt, for noen dager siden. Muligens bare en kampanje. "Spend £25 on selected items and get Free Super Saver Delivery to Norway" ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg