Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Føler meg trist

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Vil starte tråden med og si at jeg er ikke emo, jeg sitter ikke hjemme og synes synd på meg 24/7 og jeg har heller ingen grunn til det.

Men i de siste ukene/mnd'en har jeg følt meg sliten, lei, trøtt, og ingen lyst til og jobbe.

Nå er det kanskje "normalt" vis du er i full jobb med et stressende liv, men det mest stressende i mitt liv er regninger,

Jeg har ikke jobbet på 2år, og sist jeg var på et kurs gjennom nav endte det opp med at jeg spydde og hostet blod i en uke så jeg sluttet.

Jeg har vel slitt med vekt i de siste årene men jeg har aldri latt det plage meg, jeg trener nå og jobber med og bli kvitt det, så burde ikke det egentlig gjøre meg letter til lettere til sinns?

Grunnen til at jeg poster og synes det er rart, er at jeg har alltid vært den "sterke" i familien når det kommer til og ta ting til meg, alt ifra tidlig dødsfall av nære familie medlem, til ulykker/dødsfall i familien og andre ting.

Noen som har noen råd til og få slappet av litt på en sunn måte ?

Sorry rotet post, ikke sovet i natt så er litt små trøtt når jeg skriver nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt samme greie(litt mildere) og fatter går igjennom det nå.

Det som jeg har funnet fungerer veldig bra er meditasjon.

Ikke gå til healer eller liknende, men sitt hjemme eller et annet sted som er deilig og helt stille, og enten sitt ned eller ligg, og bare tøm hodet for tanker, la alle muskler slappe helt av.

Og så fikser liksom alt seg selv :)

Virket veldig bra for meg.

Det er også et stort hjelpemiddel for å kunne sove hvis man har mye å tenke på/ikke får sove.

Lenke til kommentar

Zondra kommer med ett veldig godt poeng, la ditt soverom være ditt fristed, ha det rent, behagelig, og fyll det med ting som du finner behagelig, som f.eks blomster, røkelse eller rolig og deilig musikk.

Noe som også hjelper på den mentale tilstanden er husdyr.

Det er alltid noen kattunger som trenger ett nytt hjem og de er ikke spesielt dyre i drift når man tenker på hva man får tilbake.

Jeg har tre katter, og bruker ca 300 kr pr måned på mat (de får royal canin) og rundt 120 kr pr mnd på kattesand (bruker billig kattesand, så jeg bare kan kaste alt uten å tenke på å spare på alt som når det gjelder dyr kattesand, som fort kan koste meg 200 kr i uken).

Du skriver også at det mest stressende i ditt liv er regninger. Er det snakk om store inkassokrav o.l?

Lenke til kommentar

Trådstarter:

BuffyAnneSummers: Det er ikke store akkurat, jeg har vel tilsammen på en 3000kr, en veldig lav sum men når man ikke har jobbet på 2 år lever man på nav.

Men det er små tingene som irriterer og stresser meg, som at regningens haugen synker så sakte at jeg ikke merker det, samtidig som jeg ikke har fått handlet tøy på et halv år, og mixen av så lite penger at jeg sjeldent kan handle tøy + hyperkinetic syndrome som kommer ifra tidligere adhd.

Syndromet gjør at jeg sliter tøy fortere en gjennomsnitts personer. får 600/mnd av staten til og hjelp med det men de forsvinner i regninger, så det hjelper lite.

Lenke til kommentar

Trådstarter:

@BuffyAnneSummers

Inkassoselskapene er veldig greie på det, minus det ifra NRK... de kan brenne i helvete alle sammen.

Men vet ikke, kan godt være jeg bare er lei av og leve på 5000- i mnd, og jeg skal i et møte idag, skal nevne stresset angående regninger der så får vi se hva de kan hjelpe med.

Skal også til sykehusets psykiater innen kosthold angående vekten min.

Lenke til kommentar

Trådstarter:

@BuffyAnneSummers:

NRK har ikke rett på kravet, de er ikke harde på kravet de er idioter på så høyt nivå at bare det faktumet at de klarer og være så idiotiske burde gi de en medalje innen idioti...

Jeg hater de:

Sorry at jeg går litt OT nå men jeg må blowe off litt steam på de.

Jeg bodde i et anna hus over 2 år siden, på den tiden leide jeg 1 rom i et hus med resten av huset inkludert i leia (felles) huseieren bodde også i samme hus, en dag kom en idiot av nrk på døra og jeg svarte han men sa også gjentatte ganger at jeg ikke var eier og det ikke skulle være i mitt navn, noe han sa seg enig i og forsto etter hva jeg fikk med meg.

Noen mnd senere kommer en regning i mitt navn, jeg tenker det er en feil og regningen forsvinner (tipper huseieren så den og betalte)

plutselig kommer det en inkasso på en anna regningn ifra de, jeg ignorer den som idioti igjen og i samme periode flytter jeg, plutselig 1+ år senere får jeg en kraftig inkasso og trusler om retten ifra de samme idiotene, jeg kontakter de og forteller historien 100 ganger til 1000 forskjellige folk.

OG DE FORSTÅR DET ENDA IKKE AT DET ER EN PÅ DE SIN SIDE SOM HAR GJORT DEN FORBANNA FUCKINGS FEILEN DE FORBANNA IDIOTISKE APENE I NRK JEG HÅPER DE BRENNER I HELVETE...

Sorry for ot.

Og ok, kan sjekke med nav hva de kan gjøre får og hjelpe mot NRK fordi jeg nekter og betale den regningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...