Gå til innhold

Backpacking i India, Sørøst-Asia og Australia

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og to gode venner planlegger vår livs reise i begynnelsen av 2012. Vi planlegger å reise rundt i 5-6 mnd, men dette er noe vi kommer til å se an underveis. Vi vil bruke minst mulig penger på mest mulig tid. Alle blir 20 i år.

Foreløpig så er planen å være innom alle disse landene: India, Thailand, Vietnam, Kambodsja, Laos, Indonesia og Australia.

Hva slags budsjett burde vi forberede oss på? Lån er uaktuelt, men vi skal alle jobbe i omkring et år. Ikke verdens best betalte jobber, selvsagt, så alle antar å tjene rundt 60 000 - 100 000,- på dette året. Vil dette være nok for en slik reise?

Hvilke steder burde vi holde oss unna i disse landene?

Tradisjoner, normer, "klesregler" vi burde være obs på? Vi skal selvsagt lese mye om de forskjellige landene, men jo mer informasjon - jo bedre.

Hvilke reiseselskaper anbefales? Tenker selvsagt ikke på sånne som Ving, Star Tour etc, men mer på slike som spesialiserer seg på denne typen reiser. Til nå har vi pratet med Kilroy og sett litt på Statravel. Kan en av disse anbefales?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Budsjettet burde holde bra – er dere lenge i Australia trekker det naturlig nok prisen opp, men selv ikke det er altfor avskrekkende. Husk at skikkelig reiseforsikring er dyrt når man er lenge borte.

Jeg vet ikke om jeg ville reist til India som ren jentegruppe (aner ikke hvilket kjønn trådstarter m/kompanjonger er), ellers ville jeg ikke vært særlig bekymret; de heteste områdene i Kashmir holder dere formodentlig avstand fra, maoistopprør i øst er heller ikke noe å trakte etter, skulle jeg tro.

Reisebyrå ser jeg ikke det helt store poenget med i deres tilfelle, men det finnes sikkert gode argumenter for å bruke de for en del turer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Budsjettet burde holde bra – er dere lenge i Australia trekker det naturlig nok prisen opp, men selv ikke det er altfor avskrekkende. Husk at skikkelig reiseforsikring er dyrt når man er lenge borte.

Jeg vet ikke om jeg ville reist til India som ren jentegruppe (aner ikke hvilket kjønn trådstarter m/kompanjonger er), ellers ville jeg ikke vært særlig bekymret; de heteste områdene i Kashmir holder dere formodentlig avstand fra, maoistopprør i øst er heller ikke noe å trakte etter, skulle jeg tro.

Reisebyrå ser jeg ikke det helt store poenget med i deres tilfelle, men det finnes sikkert gode argumenter for å bruke de for en del turer.

Takk for fine tips!

Lenke til kommentar

jeg reiste i India 6 maander i 2009/2010 bare og sporre i vei. reise som jentegruppe i india er

ikke noe problem og er heller ikke noe problem og reise i Kashmir.

IKKE bruk killroy eller noe annet slags resebryraad i India, det er totalt bortkasta penger.

har ogsaa reist

Thailand, Vietnam, Kambodsja, Laos, Indonesia saa bare og sporre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...