Grøgger Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Er det mulig å bruke dette oppsettet for Beta Server? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Er det mulig å bruke dette oppsettet for Beta Server? Hva oppsett? Vist du mener førsteposten er den laget for hvordan du sette opp en beta server. Lenke til kommentar
Grøgger Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Er det mulig å bruke dette oppsettet for Beta Server? Hva oppsett? Vist du mener førsteposten er den laget for hvordan du sette opp en beta server. Ups, det lønner seg ikke å skumlese. x) Takk uansett! Lenke til kommentar
Grøgger Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Kan du fortelle litt mer om "wrappers" og Bukkit? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Kan du fortelle litt mer om "wrappers" og Bukkit? Tja, hva mer er det å fortelle. Kan ta fram en viktig forskjell: Wrapper: Does not modify, inherit, or override the Minecraft Java code, which makes a Wrapper fairly robust to Minecraft upgrades Mods: Mods på den andre siden kan modify, inherit eller override deler av koden til Minecraft. Derfor må mods oppdateres mellom hver update i forhold til en wrapper. Bukkit: Kan du leser mer om her. Endret 10. mars 2011 av Tj-nome Lenke til kommentar
mESA Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Lastet ned server-programmet fra minecraft.net, lagde server, joinet den med en kompis og spilte. Så i dag, så startet jeg serveren på nytt (maskinen hadde samme IP som i går, om det hadde noe å si), så lagde den NYTT map(?). Hvor ble det av det gamle, borte for alltid? Sjekket world-mappen, der var det bare den nye... Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Hei, høre ut som hard crash eller reset av spawn point Hard crash går ut på ingen av data har blitt lagret der den kjøre på "Save-off" Da lagre den alt i minne og når du lukke serveren, stengte du prosessen slik alt vart tapt. Eller det kan være noe annet der den har forandret spawn point som ikke er svært uvanlig etter en crash. Har du siste 20-30 linjene i server.log før du startet serveren og alt var tapt? Med den kan vi finne løsning på problemet. Endret 12. mars 2011 av Tj-nome Lenke til kommentar
mESA Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 I server.log står det bare info om den nye serveren, så alt er tapt. Men jeg husker jeg skrev save-all før jeg quitet. Så forstår det skal gå seg til. Frister lite å begynne å bygge på en server som blir fjernet all info på når pcen restartes. Lenke til kommentar
Wutwut Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Er det mulig å ha en 24/7 server, UTEN å måtte ha på PCn eller noe? Isåfall hvordan EDIT: Fant ut commands ... Endret 12. mars 2011 av JT_NIKO Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Hvordan connecter jeg til localhost? for og sette opp bigbrother? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Hvordan connecter jeg til localhost? for og sette opp bigbrother? 127.0.0.1 Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Du får skrive akkurat hva som ikke fungere. Skal du uansett connecte lokalt er det 127.0.0.1, men har du sett opp for MYSQL må du selvsagt ha en MYSQL Database. Endret 14. mars 2011 av Tj-nome Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 skal sette opp localhost/phpmyadmin ? eller osen setter man opp mysql database? Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Det står på BigBrother sine wikisider: https://github.com/tkelly910/BigBrother/wiki/Downloading-and-Installing-MySQL Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg skjønner ikke kan noen komme med teamwiver og gi meg en hånd? Lenke til kommentar
3rl3nd Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) hvordan får jeg klasser på serveren min som kjører bukkit? slik som admin, bygger og gjest? og hvordan endrer jeg på /help? Endret 14. mars 2011 av 3rl3nd Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 ingen som kan hjelpe meg over teamwiver? Lenke til kommentar
Wutwut Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Er det mulig å ha en 24/7 server, UTEN å måtte ha på PCn eller noe? Isåfall hvordan Need help! Lenke til kommentar
3rl3nd Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Er det mulig å ha en 24/7 server, UTEN å måtte ha på PCn eller noe? Isåfall hvordan Need help! tviler på det går. du må ha noe å kjøre serveren på. så du må nok ha pcen på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå