Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

abort i forholdet

Anbefalte innlegg

Hei

Kjæresten min måtte ta en abort for noen uker siden og noen dager før det så kunne hun ikke møte meg og nå har det gått 5 uker siden vi har sett hverandre. Hun sier at hun er redd for hvordan hun skal reagere på meg. Hun sier aldri noe fint til meg lenger og hvis jeg sier at jeg savner henne så er det ikke sikkert hun sier at hun savner meg og prater nesten bare om det aller viktigste.

Vi er veldig unge begge to. Jeg er i 20 åra mens hun er i tenåra så litt forskjell er det jo men hun er så stille og det skjedde sånn omtrent plutselig i forbindelse med aborten.

Det at hun aldri sier noe positive ting til meg og kommenterer mer på facebook om venna sine og slutta å skrive om meg på face osv har gitt eg dårlig selvbilde.

Jeg har følt meg ubrukelig da det ikke er noen ting jeg kan få gjort i følge henne og det har ført til dårlige selvbilde for meg og hun er den eneste jeg har hatt etter vi ble sammen som har styrka mitt selvbilde til det bedre.

Det har også ført til at jeg har blitt sjalu når jeg ser at hun prater mer med venner og stadig får seg nye venner på facebook og er aktiv der men det er nesten ingenting som har med meg eller oss å gjøre lenger.

har gått med en forferdelig følelse av sjalusi og grått hver eneste dag siden etter hun ikke kunne treffe meg lenger og det har rabla litt for meg i det siste men da jeg leste en artikkel om sjalusi så fikk jeg orden på det med en gang.

Når jeg har dårlig selvbilde så føler jeg meg ikke noe verdt og da har jeg vanskelig for å tru at noen kan elske meg og da jeg fant ut det så forsvant sjalusien med en gang. Jeg har reagert og fått utbrudd og trudd at jeg ikke er elsket på grunnn av sjalusi som kom av dårlig selvbilde. Så det var ingenting med at hun prater med andre og at jeg ikke har tillitt til henne.

Hun er virkelig alt for meg og kan kke miste henne for da mister jeg halve hjertet mitt og det går det ikke an å leve med. Jeg er fanget i kjærligheten.

Det er fryktelig vondt å ikke få være sammen med jenta som er alt og jeg har savna det å ha kjæreste og at noen elsker meg og er gla i meg som kryper inn til meg i ensomhetens stunder.

Situasjonen min er at jeg har vært mye ensom i livet og nå er jeg veldig isolert og er mye ensom og jeg trenger henne. Hun har familie rundt seg og jobber hver dag men jeg sitter ensom og det har jeg vært i 4 år.. har selvfølgelig venner som jeg kan oppsøke men det betyr ikke at ensomheten ikke er der. Vil kunne være sammen med jenta mi alltid.

Da jeg fant ut grunnen til sjalusien så forsvant den med en gang

Beklager et mulig rotete innlegg men håper dere forstår meg og kanskje hjelpe meg litt. Har ingen andre å prate med og dama mi sier at hun kommer tilbake mye sterkere men det kommer til å ta tid sier hun.

Veit ikke hvordan dere tolker detta men jeg er helt utmatta i hue og kroppen etter 2-3 dager i strekk uten å sove og minimalt med mat.. etter jeg fant ut det med sjalusien min så ble alt mye bedre men savnet er der og ensomheten når man har dame og elsker henne er nesten værre enn ensomheten når man ikke har kjæreste.

savna koset med å kjæreste og alt det gode i 11 år så jeg er veldig frustrert også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må se om det er verdt å vente på når du reagerer slikt på å ikke få være med henne, eller om det er bedre for deg hvis du bare går din vei.

Det høres ut som om du heller er forelsket i ideen om å være sammen med noen og å være forelsket i denne personen, enn personen du påstår at du er forelsket i.

Husk at du må kunne elske deg selv før du kan elske en annen, og det er helt OK å være alene. Prøv å kjenne på ensomheten, lær deg å like å være i ditt eget selskap igjen.

Lenke til kommentar

hun sier at hun vil og at hun elsker meg men hun er redd for reaksjonen hun kommer til få da hun har ødelagt noe som jeg har laga

Vi bor langt borte fra hverandre ja men jeg har ingen problemer med å reise uansett hvilken dag det er for jeg har ofra jobben min og mye annet i livet mitt fordi hun er alt for meg.

er nok vanlig med det.. hun prater nesten ikke med meg og sier bare at hun er sliten

og hun er aktiv på face men kommenter ikke på det jeg skriver om henne lenger og ikke skriver noe om meg og prater med andre folk på face

da jeg kommenterte noe i kveld på hennes facebook så var det en som sa "hun har lagt seg" hun sender meg 2-3 meldinger om dagen og det er stort sett bare når hun sitter på bussen til og fra jobben sin.

det at han sa det tyder jo på at hun har prata med han i kveld og hun har vært som offline på face og ikke på msn og det er veldig uvanlig henne og hun pleier alltid å si i fra...

det har såra meg veldig :ccc hun setter tydeligvis andre foran meg

har prøvd å prate med henne om alt mulig men hun sier nesten ingenting lenger

har ikke problemer med at hun har venner men hvis hun elsker meg så burde vel egentlig jeg være hennes første mann og siste mann om kvelden!

Lenke til kommentar

Er hun fra en religiøs familie, som egentlig er imot abort? Bor hun med foreldre som kanskje har "grillet" henne litt pga. valget hennes om å ta abort?

Uansett burde du se henne og snakke med henne face2face. Dere driver bare lenger og lenger ifra hverandre på den måten der.

Stemmer for at du ringer henne i morgen, og sier at du tar turen til hun en dag i denne uken. Muligens til helgen, da det sikkert er lurest med tanke på jobben.

Lenke til kommentar

Familien hennes er så langt unna religion som man kan komme men hun har opplevd mye rart osv

Foreldrene hennes kan nok påvirke men hun MÅTTE ta abort for hun hadde ikke noe å leve av og da kunne hun ikke flytte fra hennes foreldre og foreldrene liker ikke det som har skjedd

Etter en abort så kommer det visst mye depping og dårlig samvittighet for å ha ødelagt noe etter det jeg har skjønt det.

Har forresten aldri prata i telefon selv om vi har vært sammen i et halvt år og kjent hverandre lenger

hun har også en søster som gjør at jeg ikke kan være hos henne mer enn i helgene og nesten ikke i feriene for søstra hennes må ha tid med jenta mi!

Har veldig lyst til det å få prata med henne f2f og det trur jeg skal jaggu meg gjøre

Lenke til kommentar

Familien hennes er så langt unna religion som man kan komme men hun har opplevd mye rart osv

Foreldrene hennes kan nok påvirke men hun MÅTTE ta abort for hun hadde ikke noe å leve av og da kunne hun ikke flytte fra hennes foreldre og foreldrene liker ikke det som har skjedd

Etter en abort så kommer det visst mye depping og dårlig samvittighet for å ha ødelagt noe etter det jeg har skjønt det.

Har forresten aldri prata i telefon selv om vi har vært sammen i et halvt år og kjent hverandre lenger

hun har også en søster som gjør at jeg ikke kan være hos henne mer enn i helgene og nesten ikke i feriene for søstra hennes må ha tid med jenta mi!

Har veldig lyst til det å få prata med henne f2f og det trur jeg skal jaggu meg gjøre

Fra min side høres familien hennes spesiel ut, søsteren må ha tid med damen din altså? høhø....

Uansett, snakk med henne face2face! Vil nok hjelpe.

Lenke til kommentar

Hun sier at hun ikke er klar for å møte meg enda og ikke er klar for besøk av meg enda men jeg tar en sjangse i dag og tar bussn og sitter på den i 6 timer en vei for å kunne møte henne i pausa på jobben hennes for å prate med henne

noen som har en ide om hvordan det kan gå? om det kan gå dårlig siden hun sier jo at hun ikke kan og jeg har egentlig tillitt til henne men deter vanskelig men hun har sagt og gjort ting så jeg veit hun elsker meg men veit ikke om hun gjør det lenger på grunn av det som har skjedd. hun sier at hun gjør det men det er ikke akkurat å elske sånn som hun driver på hvis jeg ikke misforstår jenta mi helt da...

Hun er veldig inneslutta og er ikke så åpen lenger

Har veldig lite tid til å prate med meg og prater lite til meg. Det er lite kommunikasjon og det skal jo gå begge veier!

Lenke til kommentar

Det har ikke falt deg inn at hun nettopp har gått igjennom noe som kan være ganske traumatisk altså? Her sitter du å bare MEG MEG MEG.... Klager over at hun ikke kommenterer statusoppdateringene dine på facebook osv... Djises! Det er ikke hun jenta her sitt problem at du har dårlig selvbilde og mark i ræva. Hun sier hun ikke er klar for å se deg enda, hva med å bare akseptere det og la hun ta den tiden hun trenger for å sortere tanker og følelser, istedet for å presse deg på som en jævla patetisk egoist?

Ta deg sammen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det har ikke falt deg inn at hun nettopp har gått igjennom noe som kan være ganske traumatisk altså? Her sitter du å bare MEG MEG MEG.... Klager over at hun ikke kommenterer statusoppdateringene dine på facebook osv... Djises! Det er ikke hun jenta her sitt problem at du har dårlig selvbilde og mark i ræva. Hun sier hun ikke er klar for å se deg enda, hva med å bare akseptere det og la hun ta den tiden hun trenger for å sortere tanker og følelser, istedet for å presse deg på som en jævla patetisk egoist?

Ta deg sammen.

Neeeei.. LES og forstå eller gi faen?

Lenke til kommentar

Ta deg sammen.

Neeeei.. LES og forstå eller gi faen?

Jeg lurer på hvorfor hun ikke kan møte MEG når hun er på jobb og har folk rundt seg heletia og hun sier at hun er sliten og kan ikke få sykemelding heller og hvis hu har det så jævlig så må hu få det.

Jeg er fullstendig klar over at det er vanskelig og tungt for henne men forstår ikke hvorfor hun skal kutte ut meg når hun fortsetter som før på andre måter og det er utenom intensjonen at vi ikke kan møtes på grunn av en abort og det som skjer med individet i ettertid.

Jeg føler at hun kutter meg ut og det må du vel forstå lille venn? eller skal du ha det inn med teskje så du blir flinkere til å kverulere?

Hun er faktisk min nærmeste person og hvis hun elsker meg osv så burde ikke det være så vanskelig å treffe meg

oppmerksomheten hennes er en del av kjærligheten hun gir meg og når hun kutter ut helt plutselig og sier det bare er fordi hun er sliten så lurer jeg på hvorfor og når jeg ikke får svar fra henne så søker jeg automatisk mer informasjon fra andre kilder som er generell for vår situasjon

Jeg sier ikke at det er hennes problem men jeg trenger faktisk kjærligheten fra henne og hun har vært den eneste som har vært med på å styre min selvtillit så jeg føler meg verdig og føler at jeg er verdt å elske så jeg IKKE blir sjalu i tillegg til alt savnet, deppinga osv..

Grunnen til at jeg går inn her er for å få prata med noen og se hvordan andre ser på situasjonen og hvordan de tolker det og hvis det er så vanlig med abort så er det vel noen som kan si noe mer om det her?

Lenke til kommentar

Ikke bare det men hvis jeg skal ta mer avstand til henne så få hu enda mer tid til å bli kjent med nye folk på face stadig vekk og prate mer med venna sine enn med meg.. altså det er en hu prater mer med på face enn meg og sånn har det vært i ca 2 uker

så hvis jeg ikke prater til hu så føler jeg at hu bare sklir enda lenger bort i fra meg og det er ikke det som skal være meninga?

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å skjønne hva det er du ønsker her fra de som leser dette?

Det jeg ønsker er å få hjelp til å tolke situasjonen så klart som det er mulig og vite hvordan andre folk ser på saken og eventuelt komme med erfaring og opplevelser og som vil prate med meg fordi jeg har ingen andre enn forumet her akkurat nå og de jeg kunne ha prata med sier ikke så mye så det blir en del hull som jeg forsøker å tette igjen

Lenke til kommentar

Synes da du har fått klar beskjed.. Med mindre hun ønsker deg der, hold deg borte og ikke trenge deg på. Du har tydeligvis ikke den nødvendige empatien eller forståelsen til å kunne vrenge hodet ditt rundt det faktum at for henne har et liv skapt av dere to blitt tatt, og hun sliter som en følger. At et forhold blir splittet av dette er veldig vanlig, av det faktum at man blir minnet på det hver eneste gang man ser hverandre i øynene.

Jeg kan hvertfall garantere deg, du gjør det ikke bedre ved og presse deg på hvis hun har eksplisitt sagt at hun akuratt nå ikke ønsker å møte deg..

Endret av Vizla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å skjønne hva det er du ønsker her fra de som leser dette?

Det jeg ønsker er å få hjelp til å tolke situasjonen så klart som det er mulig og vite hvordan andre folk ser på saken og eventuelt komme med erfaring og opplevelser og som vil prate med meg fordi jeg har ingen andre enn forumet her akkurat nå og de jeg kunne ha prata med sier ikke så mye så det blir en del hull som jeg forsøker å tette igjen

Kan du ikke forklare litt mer om situasjonen da?

Hvordan var det før, var det en provosert abort eller spontanabort, osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...