Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Internett boks til LAN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere må ha en router. En kabel går fra veggen inn i router og resten av kablene går fra router til Xbox / pc.

Merk at router har vanligvis 4 uttaks porter, hvis dere er flere trenger dere også en switch.

Var det dette du lurte på?

Edit: hvordan sted er dette? Kan hende dere bare trenger en switch

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Først og fremst må du finne ut hvilken uttak det dreier seg om, om det er "telefon" uttak må du finne ut hvilken internett leverandør det dreier seg om for å så få tak i en bredbåndsrouter /w WLAN noe ala det D-link har å by på kanskje.

Om det er et RJ45 (nettverksuttak) noe jeg tipper det er må du finne ut om det står en bredbåndsrouter der.. som har innebygget DHCP om den deler ut ip adresser kan du gå for en trådløs AP.. men om bredbånds "boksen" ikke deler ut ip-adresser (DHCP) må du kjøpe deg en trådløs-router. :)

Vet dette ikke ble 100%.. men finn ut hvilket uttak og leverandør det er snakk om så kan jeg hjelpe deg videre.

EDIT : Nå tok jeg utganspunkt i at WLAN var eneste alternativet da jeg ikke aner hva tilkoblingsmuligheter en XBOX har, men jeg aner med den støtter ethernet kabel.. så da kan du i teorien (om du har en bredbåndsrouter der fra før av) kjøpe deg en billig switch til 100-200 kr og koble til alle med kabel.

Endret av iNzzain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...