hunstad Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Hei. Skal kjøpe en game/jobbe-bærbar i prisklassen 10 – 13 000. Pcen må ha blue-ray, HDMI og ellers være i stand til musikk og filmredigering, samt spilling. Batteritid og vekt har ingenting å si. Har sett meg ut to fra multicom, men aner ikke hvilken som er best, eller om det finnes noen bedre pcer noen andre steder. Er det noen som har Multicom pcer som vil dele noen erfaringer med disse? Har også noen spørsmål når det gjelder tilpassingen av pcene: -Sandy Birdge prosessor, skal jeg vente eller kjøpe pc med denne prosessoren? Og hvilken av disse burde jeg eventuelt investere i? Intel Core i7-2720QM firekjernet prosessor, 2.2GHz, 6MB SmartCache Intel Core i7-2820QM firekjernet prosessor, 2.3GHz, 8MB SmartCache [+1 500,-] -Skal jeg kjøpe 500 gb hybrid hdd med 4 gb SDD, eller 750gb vanlig hdd? Eller skal jeg kline til med en fullblods SSD? -Er det noe vits i å kjøpe en pc med os, når jeg har os på disk her hjemme (ikke ekte kopi)? Multicom Compal PBL21 http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st%3a10601389%3bfl%3a0 • 15.6" Wide-LED skjerm, full HD 1920x1080 matt • Intel HM65 chipset • Nye Intel "Sandy Bridge" prosessorer • 8GB DDR3 systemminne • GeForce GT540 skjermkort med 2GB DDR3 minne • 500 GB SATA hybrid-harddisk eller 750GB • 1.3 Mpixel webkamera • Bluetooth • Trådløst nettverk 802.11 a/b/g/n med fysisk bryter • BluRay • 2-kanals HD lyd • Intern mikrofon • 1 x mikrofon inngang • 1 x hodetelefon utgang • 2 x USB 2.0 kontakter • 1 x USB 3.0 kontakt • 1 x HDMI kontakt • 1 x VGA kontakt • Minnekortleser for SD, MMC og Memory Stick • Norsk tastatur • Touchpad med multitouch støtte • 6 cellers batteri 5100mAh • Windows 7 Home Premium 64-bit installert • Størrelse BxDxH: 37.6 x 24.9 x 3,49 (bakerst) cm • Vekt: 2,5 kg Multicom Xishan W150 http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st%3a10600540%3bc%3a100561%3bfl%3a0 • 15.6" Wide skjerm Full HD Matt LED 1920x1080 • GeForce GT 540M 1GB GDDR3 minne DirectX 11 HDMI 1.4 nVIDIA PhysX GeForce Cuda teknologi 96 Cuda Cores • Bytter mellom GeForce skjermkortet og innebygget Intel skjermkort etter behov, og sparer dermed batteriet. Dette kan også overstyres med egen bryter • Nyeste Intel Core™ i7 prosessor, fire kjerner - valgfri størrelse • Intel HM65 Express chipset • DDR3 1333MHz SO-DIMM RAM – 8 GB • 802.11 a/b/g/n trådløst nettverkskort • Intel® Wireless Display • Bluetooth • 10/100/1000Mpbs nettverkskort • Blu-Ray • Touchpad med scroll funksjon • Webkamera 2.0 Megapiksler • Intel HD-Audio • Stereo høyttalere innebygget • Innebygget mikrofon • THX TruStudio Pro • 1 x S/PDIF digital utgang • 1 x HDMI kontakt • 2 x USB 2.0 kontakter • 2 x USB 3.0 kontakter • 1 x eSATA kontakt • 1 x Mikrofoninngang • 1 x Hodetelefonutgang • 9-i-1 minnekortleser (MMC, RS MMC, MS, MS Pro, MS Duo, SD, Mini-SD, SDHC, SDXC) • 6 Cellers batteri Smart Lithium Ion • Kensington låsespor • Størrelse 374 x 250 x 25~37.2mm (BxDxH) • Vekt: ca 2.6 kg med batteri • Windows 7 Home Premium 64-bit installeres hvis ikke du velger noe annet Håper på svar fra noen kyndige personer, og folk som har erfaringer med enten noen av disse pcene eller andre som er tilsvarende like gode. Takk Hunstad Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) dette er ikke de beste gaming maskinene. et middelklasse skjermkort skal funke å spille med, men hvis du er ute etter å kjøre på høygir så velger du denne: http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10600327;c:100561;fl:0 eller storebroren. videre vil du nok finne den billige varianten av cpu som mer enn tilstrekkelig, og prisøket er ikke verdt de 100mhz du får ved den til 1500 spenn mer. skal du ha maskin med bare en hdd slot vil jeg nok si gå for momentus xt hybriden. den er langt raskere enn de vanlige hdd, men du får fortsatt plassen du trenger uten å måtte selge sjela. kast på 6970 grafikkkortet og. her kommer pengene til mye større nytte(485 er enda litt bedre, men koster muligens mer enn det smaker) videre så holder nok 4 gig ram, men skal du bruke tunge programmer gjennom jobben kan det ikke skade å slenge inn 8 gig. 16 gig er i all forstand overkill uten like;) os kan du legge inn selv, og dette er ikke vanskelig. men hva du gjør på denne biten skal jeg ikke uttale meg om XD edit* ja, glemte å nevne at clevo(multicom) maskinene regnes for å være det desidert beste både kvalitetsmessig og kjølemessig. tviler sterkt på at du vil bli skuffet på verken byggkvalitet eller ytelsen. hva i alle dager skal du foresten med blueray leser?=P Endret 7. februar 2011 av uracoin Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Problemet med bærbare datamaskiner når det kommer til gaming er støy og varme. Clevo maskinene f. eks, kan nå helt opp i 58 DB når man gamer. Uhyggelig støyende. Eneste spille bærbaren som er omtrent lydstille under spilling er Asus G73jh/jw. Jeg har selv en Alienware M17x og en Asus G73jh. Jeg kan ikke anbefale G73jh/jw nok. Men de MSI maskinene fungere også fint, men for meg er de ikke brukbare siden jeg ikke takler å høre en jetmotor når jeg spiller I7: http://cdon.no/elektronikk/asus_g73jw-tz130v_i7-740qm_6gb_500gb_17.3_w7hp-12174137 I5: https://www.abbo.no/abbo/default.asp?page=vare&ProdusentID=G73JW%2DTY098V&ref=Prisguide.no&utm_source=Prisguide.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=G73JW%2DTY098V Lenke til kommentar
thomit Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Bare vær klar over at bærbare med de nye Sandy Bridge prosessorene, blir svært forsinket. Regn med levering en gang i mars, kanskje til og med april. De er riktignok vel verdt å vente på; de raskeste av dem vil i noen tilfeller være på høyde med eller bedre enn de svakeste av dagens generasjon Core i7 9xx serie stasjonære prosessorer. Endret 8. februar 2011 av thomit Lenke til kommentar
hunstad Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 Tusen takk for svar. Tror jeg ender opp med http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st%3a10600327%3bc%3a100561%3bfl%3a0 med 8 gb ram, blueray (skal se blueray filmer) og AMD Mobility Radeon HD 6970M 2GB GDDR5. Ble en ganske dyr datamaskin. 15 700,- Men regner med denne holder noen år eller hva tror dere? Har ikke lyst på en data som bråker så fælt, men tror dere dette vil bli et stort problem? Hunstad Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Har ikke lyst på en data som bråker så fælt, men tror dere dette vil bli et stort problem? Når det ikke spilles på den vil den være stille, men så snart du fyrer opp et spill vil det bråke en del. Husker da jeg fikk min M17X. Jeg ble helt lamslått over bråket den produserte, så greit å være obs. på dette når en kjøper bærbar til spilling. Clevo X7200: "Our sound decibel meter measured over 60db under full load, which is several magnitudes louder than any other notebook we have tested (and even some desktops). The fan noise sounds like a low-grade jet turbine engine." M17x: "A short time later, the fans change up a further gear and the M17x howls along with up to 52.2 dB(A) almost unbearably loud. You can almost imagine you're sitting beside a blow dryer when you close eyes." Dette er maskiner med veldig god kjøling, og de bråker som et uvær. Har selv prøvd det meste av bærbare datamaskiner til spilling, og vinneren etter min mening er G73, rett og slett for pris/ytelse/varme/støy gir mest verdi for pengene. Edit: Du må og være obs. på at tastaturet vil og bli varmt viss du velger en laptop med høye makstemperaturer. Endret 8. februar 2011 av kidio007 Lenke til kommentar
hunstad Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 Sendte mail til Multicom i dag og hørte når de shipper pcer med sandy birdge set; April. Det er litt vel lenge. Tror jeg må velge noe annet. Pcen den skal erstratte er for lengs herpa. Æsj typisk at det skal være feil med prosessorene deres. Hunstad Lenke til kommentar
thomit Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) I så fall skal du se om du kan finne en Asus G53, med den nåværende prosessorgenerasjonen. Men det kan etterhvert vise seg vanskelig å få tak i disse også, i og med at forhandlerne sluttet å bestille dem inn, og ventet på at Sandy Bridge oppdateringen skulle komme. Endret 8. februar 2011 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå