Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Noen irritable feil med ny pc

Anbefalte innlegg

Hei!

Bygget meg PC som har funket frem til nå.

1155, sandybridge 2500i, gtx 460, ssd disk, 8 gb ram.

Først og fremst så delte jeg lagringsdisken i 3 på ca 330 gb hver, men i min datamaskin får jeg opp kun to av de partisjonene?

Når jeg skal starte pcn så må jeg starte den 3 ganger før jeg kan bruke noen program, den har ikke fryst men den nekter å starte program.

Ofte så henger den seg opp, blir svært ustabil og ting tar tid og det er jævla irritabelt.

Avinstallasjoner og enkle ting gjør at den klikker og nekter å gjøre det og når jeg da prøver å slå den av så henger den seg opp igjen..

Noen som vet noe før jeg slår i stykker pcn? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mja, er nok greiest å begynne på nytt, koble fra 1tb disken og start fra windows dvd, installer windows på ssd og oppdater, så kan du koble til 1 tb disken igjen.

Mulig du må formatere hele eller deler av 1tb disken, men det fikser du greit i windows.

Håper det fikser ting.

Lenke til kommentar

Gjør som Adjin og la7dfa.com sier - koble fra HDD'en og bare ha SSD'en i maskinen. Sjekk også selvfølgelig minnebrikker og skjermkort at alt står skikkelig i - og at skjermkortet har strømkablen(e) tilkoblet.

Legg inn Windows på SSD'en uten å tenke på partisjonering etc.

Dersom alt dette fungerer så kan du slå av, koble til HDD'en og prøve på nytt. Partisjonering etc tar du fra Windows, og det kan nok være greit å slette de du har og lage nye. Kan også være greit å sjekke SATA-kablene og strøm at det ikke er noe problem med kablene.

Lenke til kommentar

jeg tok ut HDD og brukte bare SSD uten noe hell bortsett fra at nå starter den opp skikkelig etter hver andre gang i stedet for hver tredje. Jeg prøvde å ta ut 3 av minnebrikkene uten hell også. Så da skal jeg formatere SSD og legge inn windows på nytt

Lenke til kommentar

Kan være greit å jobbe uten oppkobling mot nettet før du har aktivisert ihvertfall Windows brannmur. Kan også være greit å legge inn Microsoft Security Essentials dersom du ikke har andre virusprogrammer.

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...