andebro Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Hei! Bygget meg PC som har funket frem til nå. 1155, sandybridge 2500i, gtx 460, ssd disk, 8 gb ram. Først og fremst så delte jeg lagringsdisken i 3 på ca 330 gb hver, men i min datamaskin får jeg opp kun to av de partisjonene? Når jeg skal starte pcn så må jeg starte den 3 ganger før jeg kan bruke noen program, den har ikke fryst men den nekter å starte program. Ofte så henger den seg opp, blir svært ustabil og ting tar tid og det er jævla irritabelt. Avinstallasjoner og enkle ting gjør at den klikker og nekter å gjøre det og når jeg da prøver å slå den av så henger den seg opp igjen.. Noen som vet noe før jeg slår i stykker pcn? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Hvilke sataporter bruker du? Det er feil i brikkesettet som kan gi slike problem og det gjelder 3Gb portene. Lenke til kommentar
andebro Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg bruker 6 gb/s portene, bruker ingen av de andre portene Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 mja, er nok greiest å begynne på nytt, koble fra 1tb disken og start fra windows dvd, installer windows på ssd og oppdater, så kan du koble til 1 tb disken igjen. Mulig du må formatere hele eller deler av 1tb disken, men det fikser du greit i windows. Håper det fikser ting. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Prøv å koble fra spinnedisken og se om problemet med oppstarten retter seg. EDIT: Ser det er foreslått av Adjin :-) Endret 8. februar 2011 av la7dfa.com Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Gjør som Adjin og la7dfa.com sier - koble fra HDD'en og bare ha SSD'en i maskinen. Sjekk også selvfølgelig minnebrikker og skjermkort at alt står skikkelig i - og at skjermkortet har strømkablen(e) tilkoblet. Legg inn Windows på SSD'en uten å tenke på partisjonering etc. Dersom alt dette fungerer så kan du slå av, koble til HDD'en og prøve på nytt. Partisjonering etc tar du fra Windows, og det kan nok være greit å slette de du har og lage nye. Kan også være greit å sjekke SATA-kablene og strøm at det ikke er noe problem med kablene. Lenke til kommentar
andebro Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 jeg tok ut HDD og brukte bare SSD uten noe hell bortsett fra at nå starter den opp skikkelig etter hver andre gang i stedet for hver tredje. Jeg prøvde å ta ut 3 av minnebrikkene uten hell også. Så da skal jeg formatere SSD og legge inn windows på nytt Lenke til kommentar
andebro Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg formaterte SSD disken, la inn windows på nytt og den funket fint igjen. skal nå formatere HDD disken etterhvert som jeg har fått lagt over ting. Spent på hvordan det blir, håper det funker nå Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Grattis. Det går nok greit. Takk for at du poster resultatene - altfor mange som bare blir stille når ting løser seg. Lenke til kommentar
andebro Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 Virker som om det er noen av de virus, brannmur, og spywar programmene som har jobbet opp mot hverandre og nektet mange filer oppstart. Bare en teori men vi får se etter jeg har formatert HDD disken og delt opp den på nytt Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Kan være greit å jobbe uten oppkobling mot nettet før du har aktivisert ihvertfall Windows brannmur. Kan også være greit å legge inn Microsoft Security Essentials dersom du ikke har andre virusprogrammer. Endret 8. februar 2011 av oslo72 Lenke til kommentar
andebro Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 Da virker det som det har blitt greit, har ikke lagt inn alt enda men skal komme med oppdatering når jeg har gjort det. Lenke til kommentar
andebro Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 Virker som det går greit dette, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå