Gå til innhold

Språk tredje året

Rankiz

Anbefalte innlegg

Noe som jeg nå for betalt for er at jeg byttet til norsk fordypning det siste året på ungdomsskolen, uten at lærere eller skole overhode sa til meg konsekvensene det ville medføre videre skolegang.

Da jeg hadde norsk fordypning det siste året på ungdomsskolen, vil det si at jeg må ha språk i hele 3 år på VGS. Går i VGS2 nå. Synes det er dårlig at både skole og lærerene på ungdomsskolen ikke viste om dette, da jeg egentlig skulle fått beskjed om konvekvensene.

Det er vel egentlig ingen mulighet for å overhode slippe språkfaget siste året? Da det hindrer meg å velge de programfagene jeg har lyst på, da timeplanen ikke strekker til. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager. Om du ikke gjorde et språk ferdig på nivå 1 på u.skolen må du ha språket over 3 år på vgs. Om du derimot hadde hatt det på u.skolen og valgt et nytt språk på vgs, måtte du bare hatt det over 2 år. Samme med et språk på nivå 2.

Så du må nok ha det i 3 år ja.

Lenke til kommentar

Det er en større skam at et tredje språk ikke er obligatorisk allerede på ungdomsskolen.

Ja, men det henger sammen. IKKE språk på ungdomsskolen -> Tre år på videregående.

Uten at dette var opplyst når jeg valgte.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...