Biffrikk Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Hei. Har nettopp kjøpt ny maskin i deler. Når jeg skal starte den opp så skrur den seg på, men det virker ikke som om den botter skikkelig, viftene og diskene går, men det er stort det, ikke noe skjermbilde. Det er svært lite som skjer, så litt vanskelig å gi info. Har sjekket at alle kontaktene er satt i på rett sted. Har også testet med et annet skjermkort som jeg VET at virker, men samme resultat. Hardware: PSU: Chieftec Nitro Series BPS-1200 1200W PSU ATX HK: ASUS P7P55D Deluxe, Socket-1156 ATX, P55, DDR3 CPU: Intel Core? i5 Quad Processor i5-760 Quad Core, 2.80Ghz, Socket 1156 RAM: Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 16GB CL9 Skjermkort: Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5 PCI-Express 2.0 Jeg vet at det ikke er mye og gå etter, men vil helst slippe å sende alt i retur. Endret 7. februar 2011 av Biffrikk Lenke til kommentar
Star Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Ville først kjørt oppstart med 1x rambrikke, evnt. krysstestet med et annet merke. Gir hovedkortet fra seg lyd? Ut i fra det du her sier tipper jeg det enten er problem med strømforsyning (krysstest) evnt. at hovedkortet har tatt kveld. For å utelukke det siste, hadde jeg sjekket monteringen i kabinettet ( at det ikke ligger skruer bak kortet eller som er skrudd til i monteringshull uten isolasjon slik at kortet kan ha kortsluttet ) Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Prøvd å resette cmos ? Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg kjøpte også pc i deler for ikke lenge siden http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=606434 samme symptomer(vifter virker, ingen pipelyd, ingenting på skjermen), etter en tid, fant jeg POST-meldinga som lys på hoved-kortet, det var en feil med RAM-brikkene, de satt ikke riktig i. Dette var også ASUS, men jeg mangler BIOS høytaler på maskinen. Har du prøvd å ta ut og inn igjen RAM-brikkene? Lenke til kommentar
Biffrikk Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 Ville først kjørt oppstart med 1x rambrikke, evnt. krysstestet med et annet merke. Dette har jeg prøvd, samme resultat. Kjørte ramtesten som er integrert på hovedkortet, ingen feilmelding. Gir hovedkortet fra seg lyd? Nei, ingen signaler. Ut i fra det du her sier tipper jeg det enten er problem med strømforsyning (krysstest) evnt. at hovedkortet har tatt kveld. For å utelukke det siste, hadde jeg sjekket monteringen i kabinettet ( at det ikke ligger skruer bak kortet eller som er skrudd til i monteringshull uten isolasjon slik at kortet kan ha kortsluttet ) Har prøvd å sjekkebegge deler her, samme resultat med en 800W strømforsyning som virker i en annen maskin. Ingen skrurer bak hovedkortet eller noen som er satt i uten isolasjon. Hvordan resetter jeg cmos på hovedkortet? Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Hvordan resetter jeg cmos på hovedkortet? Notice the small button just to the right of the PS2 ports, that is a CMOS clear button! Fikk samme problemet her, da var feilen at jeg ikke hadde satt i strømkabelen til prosessoren. Endret 8. februar 2011 av N1ko Lenke til kommentar
Biffrikk Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 Der fant jeg feilen etter mye om og men... Ene disken som tydeligvis er gåen, trakk den ut og vips, masse skjermbilder Takk for svar folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå