Gå til innhold

DV 500 Problemer

Anbefalte innlegg

Etter å ha startet Adobe premiere 5.1 fosøker jeg å spille av en videofil i tidslinjen, da fryser systemet seg, ingenting virker og maskinen må restartes.

Hva som egentlig forårsaker problemet vet jeg ikke. Jeg har gjort alt for å ungå maskinvare konflikter, jeg har reservert irq 10 på pci buss nr 2 og montert kortet der, systemet viser ingen konflikter.

Jeg kjører på msi hovedkort, 1,4ghz og win98.

Er det noen som kjenner problemet?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du går inn på http://www.tomsharware.com så står det en test av dv500, med en forklaring på hvilke problemer denne redigeringspakken har. Virket som om enkelte versjoner kan vere veldig utsatt for store problemer under oppsettet i datamaskinen. Når den først er innstallert skal den virke som en drøm, men han som skrev testen hadde veldig høy kompetanse på innstallering av programmer og hardware, og fikk det ikke til. Det endte opp med at han måtte ha hjelp både fra produsent og en annen person med enda mere kompetanse på videoredigering. Ta en kikk, utrolig bra side både om hovedkort, annen hardware, videoredigering osv. Det står også en test av hovedkort der som inkluderer abit kortet med raid og masse annet. Kan varmt anbetales. PU

Lenke til kommentar

Har MSI-K7T 266 Pro-R hovedkort med RAID, 1,33 GHz t-bird og 768 MB RAM og ca 210 GB HD fordelt over RAID og IDE-bus'ene, samt et DV500 kort.

Problemet du prater om høres veldig velkjent ut. Fikk akkurat det samme med en gang jeg aktiviserte DMA for den harddisken som videofilen var på. Av en eller annen mongogrunn er det en konflikt mellom DMA for IDE busene og DV500 kortet. Deaktiviserer du DMA, vil du se at det ikke låser seg, men at det går tregt(for tregt til at det funker...) Returnerte hovedkortet to ganger og fikk nytt kort med samme problem hver gang.

Problemet forsvant imidlertidig når jeg satte opp to 80 GB disker i raid og brukte disse som videodisker.

Fikk da rundt 50 MB/s i lese og skrive hastighet mot de 7,2 MB/s som man må ha for dualstream.

Mitt råd er hvis det ikke er RAID på h.kortet. Send det tilbake og kjøp et ASUS kort i stedet. MSI er noe forbanna dritt.

(Mitt funker nå endelig som det skal etter ca 30 ominnstallasjoner/formateringer/omkonfigureringer og investeringer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...