Kaarerekanraadi Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg vet ikke om dette er rett forum, men hvor overvektig må man bli dersom det å slanke seg reulterer i ekstra hud som må opereres bort? Er det dersom man er 30 kg overvektig? Eller mer 100 kg? 1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Best under helse tenker jeg, men det er en vurdering din lege må ta i samråd med deg. Uansett så skal det være ganske mye overflødig hud før det er aktuelt, ved vanlig slanking så skal huden trekke seg tilbake slik at det ikke er noe overflødig hud men snakker vi om 100kg og lignende vil det være overflødig hud. Jeg vet ikke hva som gjelder for ditt tilfelle. Vil også minne deg om at det alltid er en risiko ved en operasjon. Spesielt for overvektige er hjertet svakt i utgangspunktet, fare for infeksjon og lignende. Så om du vurderer å ta en operasjon så tenk nøye gjennom alternativene. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Dette gjelder ikke meg altså, he he. I hvertfall ikke ennå.....jeg er "bare" 15 kilo overvektig. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Hudoperasjon gjelder vel først og fremst de som har gjennomgått fettsuging. Så lenge man trener styrke under vektreduksjon så vil tilstedeværelsen av bl.a. veksthormon kunne kontrollere dette rimelig bra, men det vil jo bli vanskeligere jo eldre man er, noe som både gjelder stramheten i huden og muskeloppbyggende muligheter. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Om du er ved det stadiet at du har betydelige mengder strekkmerker så kan du nok oppleve litt hengehud. I disse tilfellene har det jo grodd ekstra hud for å fylle inn der huden ble tøyd mer enn hva den normalt klarer. Denne ekstra huden forsvinner ikke magisk ved vekttap. Litt avhengig av hver enkelt, vil jeg tro at 15 kg vil gå fint. Om ikke kan du jo trene opp musklene slik at de blir større og fyller inn den litt slappe huden igjen . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå