Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Manchester City

Latias

61 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

Det er du som er ute å kjøre her, Stephenjazz. Ser ikke helt hvor du vil hen, men det er ingen som hevder her at United ikke går med underskudd på grunn av gjeldsrenter. Men som Alastor sier, rent sportslig går United med overskudd. Leseferdighetene mine er det forøvrig ingenting galt med ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Jotun sier: " gjelda du tenker på? " - og om klarer å lese artikkelen så ser du vel hva som gjør at det blir underskudd?

Jeg poengterte at Manchester United ikke gikk i overskudd, noe som Alastor påsto, du klarer vel å lese det du og?

Jeg har aldri påstått at underskuddet ikke skyldes gjelda, har jeg?

Men du antydet at dette var et resultat av spillerkjøp.

Lenke til kommentar

Både og. Fans av Chelsea/City har vist en tendens til og ta imot pengebruken med glede, som om de skulle ha fortjent dette, etter flere hundre år som mediocre lag som ikke har gjort en dritt for å være der de er. Så ja.

Om de derimot misliker hvilken vei klubben har gått så er det noe annet, men jeg har enda til gode og møte en av de :)

Det var fuckings poesi dette her!

Maefteda: Både Zola og Bridge episoden sier en hel del. Hva hadde egentlig Wayne Bridge gjort galt i Bridge/Terry saken?

Endret av Corey
Lenke til kommentar

For øvrig en diskusjon jeg ikke å dra lengre.

Et tema du burde hatt et snev av informasjon om før du begynner å breie deg.

Kort fortalt var United verdens rikeste klubb med skyhøye inntekter, men Malcolm Glazer (du vet vel hvem det er?) fikk plutselig lyst på klubben men hadde ikke nok penger selv. Glazer tar så opp flere lån for å kunne fullføre oppkjøpet, han tar så klubben av børsen (correct me if I'm wrong) og lemper sitt personlige lån over på klubben.

Mao var United i løpet av særdeles kort tid snudd fra en av verdens rikeste klubber til den med kanskje aller størst gjeld.

Hvordan du klarer å pirke inn spillerkjøp som en faktor til gjelden skjønner ikke jeg.

Lenke til kommentar

Pluss at det er veldig irriterende med folk som glatt overser forklarende innlegg og bare fortsetter å påstå ting de ikke har grunnlag for.

Og det er veldig irriterende med folk som sier A, så sier andre B, så sier første: Eg har da aldri sagt A, eg har bare sagt B. Og når de andre da siterer den første på at de har sagt A så sier de bare:

Men denne diskusjonen gidder eg ikke dra lenger.....

Latterlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

De holder ikke på med det nå nei, de har gjort det, men de viser tendenser til å starte en ny handelsfest og det liker jeg ikke. Jeg vil f.eks. heller at vi kjøper talentene Pjanic og Neymar enn dyre etablerte spillere som Fabregas og Kaka som sansynligvis ikke vil få noen kjærlighet til klubben og drakten. I hvertfall med tanke på at Fabregas sansynligvis vil til Barcelona istedet, dessuten er mange etablerte mette på suksess.

Om det er moralsk riktig å bruke penger når man går i underskudd kan jo diskuteres og jeg ser at flere kan reagere på dette som urettferdig. Men hvordan ville dere reagert hvis det var en ekstern investor som invisterte penger i klubben uten noen som helst form for tilknytning, ville det ha vært det samme? Uansett så vil uefa reglene sørge for at denne problemstillingen fordufter og alle blir fornøyde.

Du vil med andre ord at dere fortsetter å drysse ut penger uten skam. Neymar er kanskje verdens største talent, dominerte i U20-mesterskapet, har fått A-lagsdebut og herjer i den hjemlige serien. Pjanic er heller ikke billig, men det er vel ok å bruke penger så lenge de er unge? £20M for David Luiz, som muligens var den beste spilleren i den portugisiske serien synes du jo også var helt greit.

Lenke til kommentar

Du kan jo lese deg opp i økonomitråden vår om det er ett tema du virkelig vil diskutere, men da må du øke kunnskapen og seriøsiteten litt om du ønsker å bli respektert...

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1179535

Har mer enn nok med å følge den økonmiske situasjonen til mitt eget lag, kan for øvrig si at det er en av svært få klubber i England uten gjeld. Hver enkelt for avgjøre om min seriøsitet, men kunnskapen om engelsk fotball er det ingenting i veien med, det kan jeg si det

Endret av Stephenjazz
Lenke til kommentar

Har mer enn nok med å følge den økonmiske situasjonen til mitt eget lag,

Da får du følge ditt eget lag og ikke komme med svada her. Og om du ikke "gidder" å sette deg inn i ting før du buser ut med ting så får du heller være tilfreds med å legge hodet ditt på hoggestabben.

For meg spiller det ingen rolle å ikke bli tatt seriøst av "glory hunter" supportere

På andre kjenner man seg selv tydeligvis.

• Liker 2
Lenke til kommentar

De holder ikke på med det nå nei, de har gjort det, men de viser tendenser til å starte en ny handelsfest og det liker jeg ikke. Jeg vil f.eks. heller at vi kjøper talentene Pjanic og Neymar enn dyre etablerte spillere som Fabregas og Kaka som sansynligvis ikke vil få noen kjærlighet til klubben og drakten. I hvertfall med tanke på at Fabregas sansynligvis vil til Barcelona istedet, dessuten er mange etablerte mette på suksess.

Om det er moralsk riktig å bruke penger når man går i underskudd kan jo diskuteres og jeg ser at flere kan reagere på dette som urettferdig. Men hvordan ville dere reagert hvis det var en ekstern investor som invisterte penger i klubben uten noen som helst form for tilknytning, ville det ha vært det samme? Uansett så vil uefa reglene sørge for at denne problemstillingen fordufter og alle blir fornøyde.

Du vil med andre ord at dere fortsetter å drysse ut penger uten skam. Neymar er kanskje verdens største talent, dominerte i U20-mesterskapet, har fått A-lagsdebut og herjer i den hjemlige serien. Pjanic er heller ikke billig, men det er vel ok å bruke penger så lenge de er unge? £20M for David Luiz, som muligens var den beste spilleren i den portugisiske serien synes du jo også var helt greit.

Som sagt; om det er moralsk riktig å bruke pengene til Abramovic på disse kjøpene kan diskuteres. Det er vel kanskje ikke det og jeg ser at dere reagerer på dette. Men hva hvis for eksempel Warren Buffet skulle ha kommet med en betydelig pengegave eller invisterer betydelige beløp i Vest-London klubben, hvordan ville dere reagert på dette da?

Endret av Lester Freemon
Lenke til kommentar

Haha, du har ikke lett for det ser jeg. God underholdning Lester, takk for det!

Stephenjazz skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å svare, fyren har bevist gang på gang at han er en ynkelig fyr som helt åpenbart er supporter av Leeds for å kunne rakke ned på andre. See what i did there? Hva er ellers agendaen hans? "Jeg gidder ikke lese meg opp på noe jeg uttrykker meg bastant om, fordi jeg har nok med mitt eget." Du snakker om å fremstå som en løk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Haha, du har ikke lett for det ser jeg. God underholdning Lester, takk for det!

Stephenjazz skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å svare, fyren har bevist gang på gang at han er en ynkelig fyr som helt åpenbart er supporter av Leeds for å kunne rakke ned på andre. See what i did there? Hva er ellers agendaen hans? "Jeg gidder ikke lese meg opp på noe jeg uttrykker meg bastant om, fordi jeg har nok med mitt eget." Du snakker om å fremstå som en løk.

Amen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...