Rune Stølan Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Sitter to kompiser her, den ene får nett den andre ikke...begge har samme instillinger og samme oppkobling. Hva kan være galt? Hva skal vi gjøre? Rune Stølan Lenke til kommentar
t_man Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Sitter begge på samme linje? Hvis ja, må du f.eks. bruke en ruter til å dele linjen din (eller et program). Du får (tror jeg) _bare_ en IP fra Telenor. Dvs. at kun en maskin kan være på internett. Bruker du en ruter slipper du dette problemet. Lykke til ! Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Har du satt inn rj45? Med Telenor ahr du bare en IP, altså kan du bare ha en maskin på internett av gangen hvis ikke du har en router... Lenke til kommentar
oby Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 jeg er den andre kameraten, og ja har satt inn rj45 vi fant ut at det routeren som ikke virket helt som den skal...... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 jeg er den andre kameraten, og ja har satt inn rj45 vi fant ut at det routeren som ikke virket helt som den skal...... Hvordan ikke virket? Lenke til kommentar
Chief Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Om du refererer til den boksen du fikk av telenor er ikke dette en ruter, og man kan bare bruke en maskin mot denne. Evt. en ruter, eller en maskin med 2 nettverkskort og nettverks-OS. Om du skal bruke en ruter mot modemet, må du ha en ruter som støtter PPPoE, og som har innebygget switch, ellers må du ha en switch i tillegg. Kan selvsagt bruke et AccessPunkt, som støtter PPPoE. Pass på å få satt opp NAT skikkelig. -Chief- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå