Gå til innhold

Kompletts Gamer a20 - beste konfigurasjon til 10k

Anbefalte innlegg

Fractal Design R3 som du har nevnt over er et bra kabinett(TEST) til en mye billigere penge. Men da må jeg advare deg om at skjermkortet du har valgt, bare så vidt får plass i kabinettet. Er snakk om et par centimeter, men kan bli trangt med kabler o.l. Du kan jo eventuelt velge å gå for et gtx 560, istedenfor HD 6950. Finnes mange fine versjoner av det kortet, til ca samme pris/litt billigere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fractal Design R3 som du har nevnt over er et bra kabinett(TEST) til en mye billigere penge. Men da må jeg advare deg om at skjermkortet du har valgt, bare så vidt får plass i kabinettet. Er snakk om et par centimeter, men kan bli trangt med kabler o.l. Du kan jo eventuelt velge å gå for et gtx 560, istedenfor HD 6950. Finnes mange fine versjoner av det kortet, til ca samme pris/litt billigere :)

Der er jo kabinettet jeg har valgt safe. Kan bare ta ned hd racken hvis jeg skulle kjøpt et nytt og større ett i framtiden. I tillegg til større plass generelt.

Lenke til kommentar

Cooler Master 690 Advanced II er et fint kabinett med ypperlige kritikker som sparer deg for omtrent 600-700 kroner på kabinettfronten. Samtidig kan du spare penger ved å gå for 4GB ram, siden du svært sjeldent kommer til å bruke 4GB ram i en gamer PC.

Pengene du sparer der kan jo brukes på dedikert CPU-kjøler og modulær strømforsyning (:

Endret av Montseur
Lenke til kommentar

Ville nok gått for R3, det er virkelig stille og det var jo et poeng for trådstarter. Både komplett og dustin har gode priser på dette om dagen. Er vel ikke noe særlig poeng med modulær PSU når han ikke skal bygge selv? Men, jeg ser poenget ditt med 4 GB minne, mer enn nok for en gamer-pc, særlig hvis han skal ha en SSD.

Lenke til kommentar

Ville nok gått for R3, det er virkelig stille og det var jo et poeng for trådstarter. Både komplett og dustin har gode priser på dette om dagen. Er vel ikke noe særlig poeng med modulær PSU når han ikke skal bygge selv? Men, jeg ser poenget ditt med 4 GB minne, mer enn nok for en gamer-pc, særlig hvis han skal ha en SSD.

Tenkte jeg skulle bygge den selv. Tror jeg blir å ta 4gb, spare litt penger, kan alltids oppgradere senere.

Montseur, har du noen forslag på CPU kjøler og modulær strømforsyning?

Endret av w44
Lenke til kommentar

Corsair A70 gir mye kjøling for pengene. Modulær PSU betyr at du kan plugge ut de strømkablene du ikke har bruk for og dermed spare plass og få økt luftgjennomstrømning. Siden du skal bygge selv kan det være verdt de få hundre kronene det koster ekstra.

Og du kan spare 200,- på å kjøpe AMD X4 955 i stedet for 965. Når du har en ordentlig kjøler kan du enkelt overklokke til samme hastighet. Vil også anbefale det asus hovedkortet du lenket til i første post.

Dessuten er det penger å spare på skjerm også. Denne er mye for pengene: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599919

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Corsair A70 gir mye kjøling for pengene. Modulær PSU betyr at du kan plugge ut de strømkablene du ikke har bruk for og dermed spare plass og få økt luftgjennomstrømning. Siden du skal bygge selv kan det være verdt de få hundre kronene det koster ekstra.

Og du kan spare 200,- på å kjøpe AMD X4 955 i stedet for 965. Når du har en ordentlig kjøler kan du enkelt overklokke til samme hastighet. Vil også anbefale det asus hovedkortet du lenket til i første post.

Dessuten er det penger å spare på skjerm også. Denne er mye for pengene: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599919

Ålrait. Da begynner bitene å falle på plass :p Da har jeg laget enda ett utkast, med mod. strømf. og cpu kjøler, byttet kabinett og nedgradert minnet. Hva syns dere, løp og kjøp?

post-229827-0-33420400-1297307880_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Du er jo litt over budsjettet ditt, så vi kan forsøke å barbere bort et par hundre kroner.

Du burde heller gå for AMD Phenom II X4 955 enn 965. Den er 200,- billigere, og det er samme prosessoren, bare med en høyere klokkehastighet. Tar deg 2 sekunder å få samme ytelse, med programvare som følger med det hovedkortet.

Disse minnebrikkene er litt billigere, med samme ytelse.

Ville også byttet harddisk til Samsung F3 som går for å være veldig god.

Bortsett fra dette, løp og kjøp :thumbup:

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Du er jo litt over budsjettet ditt, så vi kan forsøke å barbere bort et par hundre kroner.

Du burde heller gå for AMD Phenom II X4 955 enn 965. Den er 200,- billigere, og det er samme prosessoren, bare med en høyere klokkehastighet. Tar deg 2 sekunder å få samme ytelse, med programvare som følger med det hovedkortet.

Disse minnebrikkene er litt billigere, med samme ytelse.

Ville også byttet harddisk til Samsung F3 som går for å være veldig god.

Bortsett fra dette, løp og kjøp :thumbup:

Gjør som dassen sier, og løp og kjøp(Y)

Endret av MR 20.FPS
Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt! Fyfaen.. nå kiler det i musa :p Har skifta til samsung spinpoint, endret til litt større kabinett pga kjøling og plass til oppgradering seinere. Ble litt over budsjettet, men det er godkjent :whistle:

Takk for hjelpen gutter (og jenter?) :thumbup:

post-229827-0-40861200-1297352645_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...