Gå til innhold

Kompletts Gamer a20 - beste konfigurasjon til 10k

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny stasjonær, i den forbindelse trenger jeg litt hjelp til

å konfigurere pcen best mulig til mitt behov og pris.

Pc'en skal brukes til avspilling av HD filmer, tung gaming og noe redigering av bilder.

Ønsker å få best mulig fyll til 10k, ikke over pga økonomien. Stund siden sist jeg hadde stasjonær, så jeg trenger skjerm i tillegg. Jeg har laget et utkast.

Komplett Gamer a20 - Battlefield Edition

Ahead Nero 9 Essentials OEM

CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD

Støtsikker PC-eske

SteelSeries QcK, Musematte i Tøy

Fractal Design Define R3 Black Pearl

Silver Power SP-SS620 620W PSU

Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S

AMD Phenom II X4 955 Black Edition

ASUS M4A88TD-V EVO/USB3, Socket-AM3

Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9,

WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6Gb/s

XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5

BenQ 21,5" LCD T2210HD

MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

MS COA Label Windows Home Premium 7

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

Noen endringer dere anbefaler? Har valgt fractal kabinett pga at den er lydisolert. Bor på en liten hybel og er avhengig av at den ikke bråker så mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville eller gått for denne skjermen http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599919

Jeg ville ikke valgt T2210HD pga den blir veldig mørk på sorte bilder, har den selv og ville ikke kjøpt denne hvis jeg skulle sett film på den. Den funker utmerket til gaming men ikke anbefalt til film.

- TheUnknownGamer -

Var kanskje litt tåkete i forklaringen min. Pcen vil hovedsaklig bli brukt til skole og gaming. Ikke så farlig at skjermen ikke er av beste kvalitet, da jeg streamer via hmdi til tven, men viktig at pcen takler å streame. Går vel på prosessoren ol.? :p

Skal også nevnes at jeg er åpen for andre forhandlere som har gode tilbud. Komplett var det jeg fant lettest under den foreløpige jakten.

Endret av w44
Lenke til kommentar

Dette er fra DustinHome? Er ikke så keen på å sette sammen pcen selv pga liten/rusten kunnskap om dette. Ønsker helst å modifisere/konfigurere ferdige pakker best mulig, klikk send, og hent på posten.

Noen som finner et kjempe oppsett m/ skjerm, i nærheten av det jeg har postet? Ser det er mye variasjoner der ute med skjermkort, store forskjeller i pris på både 1gb og 2gb, hva ville dere anbefalt?

Lenke til kommentar

Dette er fra DustinHome? Er ikke så keen på å sette sammen pcen selv pga liten/rusten kunnskap om dette. Ønsker helst å modifisere/konfigurere ferdige pakker best mulig, klikk send, og hent på posten.

Noen som finner et kjempe oppsett m/ skjerm, i nærheten av det jeg har postet? Ser det er mye variasjoner der ute med skjermkort, store forskjeller i pris på både 1gb og 2gb, hva ville dere anbefalt?

Jeg ville ha samlet nok kunnskap til å kunne bygge den selv, du sparer penger, det er kjempe gøy og faktisk her jeg kommer fra er det litt status.

Du spør om skjermkort, jeg ville ha gått for 6950 uten og mokke, men det er min anbefaling. Fikk også med bedre skjerm på mitt oppsett + skjermkort + prosessor osv.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha samlet nok kunnskap til å kunne bygge den selv, du sparer penger, det er kjempe gøy og faktisk her jeg kommer fra er det litt status.

Du spør om skjermkort, jeg ville ha gått for 6950 uten og mokke, men det er min anbefaling. Fikk også med bedre skjerm på mitt oppsett + skjermkort + prosessor osv.

Hvor kjøpte ut tingene i fra? Prøvde å legge alt sammen med montering på netshop, da ble det fort dyrere pga dvd-brenner, 80gb ssd + 1tb hdd. Da kom prisen fort opp i 11k, rett over smertegrensen min.

Hva synes dere om dette oppsettet? Noe jeg kan endre, for å få litt billigere pris, men ikke mister ytelse?

post-229827-0-44532700-1297191210_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Da har lett blitt firkantet i øynene, mange timer forann pcen i dag :p

Har laget noen alternativ, se vedlegg. Har prøvd å gjort pakkene til komplett best mulig med deres alternativ. Deretter satt sammen mitt eget med selvplukk. Har for det meste gått for en SSD til OS, samt en "liten" HDD til resten. Også tatt med noen dele pakker fra komplett. Hva ville dere valgt? Byttet ut noe? Er keen på pc kjapt og ikke mer enn 10k :thumbup:

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10643&mfr=&filter=PRICE.7500-10000.

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10301&mfr=&filter=PRICE.7500-10000.

post-229827-0-80383600-1297203350_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Da har lett blitt firkantet i øynene, mange timer forann pcen i dag :p

Har laget noen alternativ, se vedlegg. Har prøvd å gjort pakkene til komplett best mulig med deres alternativ. Deretter satt sammen mitt eget med selvplukk. Har for det meste gått for en SSD til OS, samt en "liten" HDD til resten. Også tatt med noen dele pakker fra komplett. Hva ville dere valgt? Byttet ut noe? Er keen på pc kjapt og ikke mer enn 10k :thumbup:

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10643&mfr=&filter=PRICE.7500-10000.

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10301&mfr=&filter=PRICE.7500-10000.

Edit: Hvis du ikke har tenkt å oppgradere noe, gå for x4 oppsettet

Endret av MR 20.FPS
Lenke til kommentar

Edit: Hvis du ikke har tenkt å oppgradere noe, gå for x4 oppsettet

Ser at begge "pakke m/ deler" linkene til komplett, mangler både skjerm og OS, det blir jo noen lapper ekstra. Har lyst å oppgradere gamer a20 og black ops til mer enn standard, ref redigert listen på bildet.

Hva er best intel eller amd?

Lenke til kommentar

Okei. Da har jeg satt opp en handleliste med alt jeg mener jeg trenger. Er veldig usikker på hvilket kabinett jeg skal velge. Har sett review på Corsair Graphite 600T, virket meget bra m/ gode løsninger. Fractal R3 hadde mange dårlige tilbakemeldinger mtp plass og noe på kvalitet.

Hva synes dere om oppsettet mitt?

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=893429&su=1A109C71-021B-431B-BC18-C28C849FD448

Tenkte jeg skulle ta utfordringen i å bygge den selv. Trenger jeg noe ekstra enn hva som er satt opp? Kabler ect? Takker for svar i siste innspurt.

Endret av w44
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...